Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
saskiakefie schreef:Vandaag dacht ik er serieus aan iemand bij te halen die er verstand van heeft, en die gedachte heb ik eerder nooit gehad...
.
. Citaat:Problemen met je paard???.......... bedenk dan dat een paard alleen maar gebruik maakt van de mogelijkheden die jij hem bied

lindake schreef:saskiakefie schreef:Vandaag dacht ik er serieus aan iemand bij te halen die er verstand van heeft, en die gedachte heb ik eerder nooit gehad...
Dat lijkt me een goed idee... Jij kunt duidelijk niet anticiperen op die pony zijn gedrag en daarbij heb je hulp nodig in real live.
Daarnaast vind ik het onderschrift van Kiwiko heel nuttig voor je (en niet alleen voor jou maar voor heel wat mensen) om eens over na te denken.
Citaat:Problemen met je paard???.......... bedenk dan dat een paard alleen maar gebruik maakt van de mogelijkheden die jij hem bied
Juangi schreef:Als ik het goed begrijp staan er pony naast?
Misschien wou ze met ze gaan racen?! En hulp erbij halen lijkt me idd handig.
Zou je het misschien iets duidelijker uit willen leggen?
erleyne schreef:Ik kan het alleen maar heel erg eens zijn met de uitspraak van Kiwiko.
Als je zulke problemen hebt, dan moet je eerst een heel eind terug doen, voordat je uberhaupt aan de lange lijnen gaat werken. Terug naar de basis, en de verhoudingen rechtzetten. Of je dat nou met een clicker doet of anders maakt niet zo veel uit, als je het maar consequent doorzet.
Bedenk eens op welk moment je straft en beloont. Als jij je paard na het racen onder controle krijgt ( en je paard in wezen dus weer even luistert ), ga je natuurlijk niet straffen? Ik denk dat er verstandig aan doet er iemand bij te halen die wat handiger is en wat meer ervaring heeft.
Wat je uiteindelijk wil (lange lijnen aan een halster blijkbaar ) dat moet je dan maar even opzij zetten. Eerst de verhoudingen weer normaal maken, en dan pas weer gaan denken wat je zou kunnen. Overigens zou ik ook niet met join up gaan werken, waarom niet gewoon met wat boerenverstand paard weer laten luisteren. Het komt allemaal aan op timing, en daar heb je blijkbaar ff wat hulp bij nodig.

saskiakefie schreef:Ja dat klopt. Ik heb ook al grondwerk met haar gedaan, en wat je verteld cassidy met het hoofd buiging vragen, heb ik ook gedaan![]()
Gaat allemaal goed. Ik snap ook best dat dat ze kan wisselen van bui, maar zo extreem heb ik met paarden nog niet meegemaakt. Ze veranderd van een brave pony tot een probleempaard. En dan per dag.

saskiakefie schreef:.. ren er zo hard ik kan achter aan, uiteindelijk krijg ik haar bij haar hoofd te pakken, en geef haar een tik(je). Daarna draait ze snel weer van me af en rent als een gek weg, ik kon haar niet meer houden.