ik ben al enige tijd bezig met VD. Maar mijn paard leert niet zo geweldig snel, ze kan het wel maar wil nog veel te vaak proberen of zij niet terug de baas kan worden over mij ipv ik over haar

Dus momenteel heb ik enkel in stap en kort bij haar kunnen belonen. Nu kunnen we stilletjes aan andere dingen doen zoals eens longeren of iets op een verdere afstand. Omdat ik haar moet kunnen belonen binnen de 3sec is het al niet evident om dat op tijd te doen, MAAR ik wil haar ook niet belonen met voedsel.
Eten afstaan is op zich een teken van zwakte volgens Parelli en je mag dan ook nooit uit de hand voeren.
Hoe doe ik dit dan het best doen? Ik dacht op zich aan clickertraining, maar de click vervangt de beloning toch niet?

)
Voer uit de hand hoort altijd te volgen na een duidelijk signaal na een opdracht imo
) zijn. Wij kunnen niet zo goed echt willekeurig belonen, er komt snel een lijn in. Paarden pikken dat razendsnel op. Dus ze hebben erg vlug door op welke click wel en op welke click geen beloning volgt.