door clickertraining slomer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

door clickertraining slomer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 17:31

hallo,
ik heb een vraagje. Ik longeer sinds een tijdje mijn verzorgpony (mini appaloosa) via clickertraining methode. En ze vind het volgens mij nu wel leuker, en gaat ook mooi met haar hoofd naar beneden, en met een simpel halstertje nageven. Maar ze is wel sloom, en dat vind ik jammer, ik moet echt met de zweep zwaaien (ik longeer haar met een rijzweepje) wil ze actiever worden. En ja ik kan wel een longeer zweep erbij nemen, heb ik ook wel geprobeert, maar dan is ze weer minder ontspannen, en ik vind het leuk als ze het via de clicker leert en niet omdat het 'moet'. Dus moet ik gewoon elke keer als ze maar iets harder gaat of als ik met moeite haar in draf en vooral in gallop heb gekregen elke keer clicken?
Wie heeft een idee. Titel is een beetje raar maar wist even geen andere

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 17:34

het is natuurlijk wel de bedoeling dat na de klik een snoepje komt. dus misschien vind ze dat wel raar zegmaar dat er geen snoepje meer komt, en dat ze daardoor slomer wordt (dat ze wacht op het snoepje zegmaar)

saskiakefie

Re: door clickertraining slomer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 17:36

ze krijgt een snoepje als ik 2 keer click, en als ik 1 keer click dan betekend dat gewoon dat ze het goed doet. Ik click aardig vaak 2 keer ;)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:16

Ga selectiever belonen, dus ga letten op de tijd die tussen het commando en het opvolgen van het commando zit, neem er desnoods een stopwatch bij. Kijk hou lang het "normaal" duurt voor ze reageert en ga belonen voor elke keer dat ze sneller/actiever reageert.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 19:21

uhm oke, maar dan moet ik ook erg goed letten dat ik precies hetzelfde zeg/doe enzovoort, en niet de ene keer meer overtuigend of minder overtuigend ben..?
Nouja dan heb ik zelf ook weer wat om aan te werken :P