Meer mensen die cursussen hebben gevolgd bij terra Natura?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

Meer mensen die cursussen hebben gevolgd bij terra Natura?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 10:16

Ik ben erg benieuwd of er bokkers zijn die de cursus(sen) hebben gevolgd bij Terra Natura?
Hoe gaan jullie er nu mee om? en hoe hebben jullie het ervaren?

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 08:28

Ja, ik!
Heb 3 cursussen gevolgd, communiceren 1 en 2 en rijden 1. Heb nog steeds les van een van de terra natura instructeurs.

Ik gebruik de dingen die ik tijdens de cursussen heb geleerd nog steeds dagelijks. Heel veel eyeopeners en veel te logische dingen die allemaal samen bijzonder effectief blijken om samen te werken met je paard.

De cursus zelf was altijd megagezellig. Organisatie was goed, uitleg was goed, ook veel persoonlijk. En de lunch erg lekker :D
Het enige is dat je jezelf erop in moet stellen dat het niet alleen werken met de paarden is maar ook theorie en praktijkoefeningen zonder paard. Want als je bijv.met de rijcursus erop rekent de hele dat op je paard te zitten valt het nogal tegen.
De cursus geeft je handvatten die je nodig hebt. Maar het grootste gedeelte moet je zelf verder uitwerken.
Ik heb dat de eerste 2 cursussen gedaan door achteraf met een medecursist af te spreken en samen met de paarden te werken (gezellig, en je kan elkaar feedback geven) en na de 3e cursus ben ik les gaan nemen, was toen ook mijn jonge merrie aan het inrijden vandaar.

Ik moet wel zeggen dat er grote verschillen tussen de instructeurs zitten, de ene vind ik duidelijk beter dan de andere. Cursussen gaan altijd goed maar als je lessen wilt nemen zou ik wel ervaringen van andere vragen over de betreffende instructeur.

timokyana

Re: Meer mensen die cursussen hebben gevolgd bij terra Natura?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 08:38

wat leuk!
Ik heb nu commnuniceren deel 1 gedaan en me ingeschreven voor 2 en allebei de cursussen natuurlijk paardrijden.
ben erg enthousiast zoals je kunt zien ;-)

Wij willen ook met medecursus genootjes nog eens samen komen, om samen eens aan de slag te gaan en onze ervaringen te delen.
Ik wil ook zeker lessen gaan volgen maar eerst wil ik de 1e cursus een beetje laten bezinken. :-)

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:19

Hee, wat geweldig, nog zo'n enthousiasteling!
Wanneer heb je de eerste cursus gevolgd?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 13:21

afgelopen weekend ;-)
Heel pril dus.Maar verlang gelijk naar meer haha dus heb me gelijk in geschreven voor de rest.
Eens kijken hoe dat bevalt en wie weet in de toekomst de opleiding volgen ;-)

En jij is het lang geleden? Bij wie les je nu als ik vragen mag?

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:36

Ik heb in het najaar van 2007 communiceren 1 & 2 gedaan, april 2008 rijden 1 en sindsdien heb ik les van Wendy :)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 13:41

ah wendy toffe meid!
vind jesse ook super zo van de 1e indrukken, als zij met een paard bezig is, is het net of ze danst :-)

Ik ben erg benieuwd naar de excursie bij de koninkspaarden, hoe heb jij dat ervaren?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:10

Niet helemaal, of toch wel. Mijn lesgeefmens was één van de instructeurs daar maar is voor zichzelf verder gegaan. Soms laat ze zich nog inhuren voor specifieke cusussen.
In dat opzicht heeft een cursus voor mij dus weinig zin; als ik iets wil weten, vraag ik het mijn lesgeefmens, krijg ik hetzelfde antwoord.

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:46

De excursie naar de Koniks was echt helemaal geweldig. Iedereen kan je zoveel vertellen enzo maar daar écht staan... wouw.
't Is trouwens niet het warmste wat ik ooit heb gedaan :=

ikke: ik ben wel benieuwd wie jou lesgeefmens is?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 08:50

@ikke:dan denk ik al te weten wie jou lesgeefmens is ;-)

Excursie lijkt me ook super! Nu weet ik in elk geval dat ik warme kleding moet aandoen ;-)