Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Piaffe_Girl schreef:ik ga eerst nog geen instructeur, wanneer ik examens heb gehad . en nieuwe opleiding heb en meer geld.
dan ga ik er zeker aan beginnen
mij is nu het belangrijkst dat de pony plezier heeft , en het beste ervoor en het vertrouwen .
ik weet of ik het belonen of straffen , maar als ik haar op de schouder klop dan stopt ze en kijkt ze naar mij en krijgt ze meestal een beloning ( vond ik wel handig voor buitenritten)
moet ik dit aanhouden ?
ik zou gewoon lekker nieuwe dingen uitproberen en kijken hoe dat uitpakt
mocht je het toch niet zo fijn meer vinden kun je het voeren na het schouderklopje ook steeds gaan afbouwen, zodat het schouderklopje de beloning is ipv het voer.
daar kom je nog veel meer workshops tegen waar je heen zou kunenn gaan.
Ik moet m'n teugels loslaten en haar gewoon laten lopen waar zij wil, maar ik bepaal het tempo. (Pushing passenger). Daarna moest ik proberen om haar op de hoefslag te houden in de gang die ik bepaal (follow the rail). Nu werken we stilaan aan het sturen met die lange teugel. Ik moet dan eerst kijken waar we naartoe willen (vb als we een 8-tje rijden), en dan mijn hand naar voren brengen en wijzen in de richting waar we naartoe willen en uiteindelijk de stick die op m'n schouder ligt naar voren brengen en driven aan de andere kant van het hoofd naar de kant waar ik naartoe wil. Het gaat nog niet 100%, maar ik heb een paard wat met haar oortjes naar voren loopt en totaal niet meer zuur reageert, zelfs wanneer ik ga draven, terwijl ik in het verleden gegarandeerd een boksalvo kreeg als ik draf vroeg.