grondwerk in weide?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

crazygirl1

grondwerk in weide?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 16:56

Hallo iedereen!

ik zou men vp graag een beetje basis aanleren via grondwerk. Dus daarmee bedoel ik: achteruit stappen enz. Dit zou nl. wat makkelijk worden tijdens het poetsen, ze snapt nl. niet dat ze soms ernorm in de weg (blijft) staat. Dit ook om een betere band met haar te krijgen.

Nu is mijn vraag: kan ik de basis aanleren in de weide? Ik heb nl. geen bak ofz. Of hou je werkplaats en relaxplaats beter gescheiden?

Groetjes!

xmarliez

Re: grondwerk in weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:00

Ik grondwerk in de bak, weide, plaats, achter de dijk, op de weg.. overal :+ . Kan prima hoor :) .

it_is_me

Re: grondwerk in weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:05

Wat wel eens lastig kan zijn dat in een weide het gras erg aanlokkelijk is, dus dat zou je gewoon moeten uitproberen.

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 17:07

it_is_me schreef:
Wat wel eens lastig kan zijn dat in een weide het gras erg aanlokkelijk is, dus dat zou je gewoon moeten uitproberen.

hihi ja kan wel zijn.. maar ik zou haar zoizo eerst wat loslaten (tenzij ze die dag al in weide is geweesd) omdat ze anders wrees ik te energievol zal zijn dus ook niet geconcentreerd zal zijn ;) maar ik dat zien we dan nog wel zeker;) misschien beweegt ze niet.. :p

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:20

Haha, ja ik heb er hier eentje die gras wel heel leuk vind maar dan speel ik daar weer op in. Dus wat dingen oefenen en dan zoek ik een interessant stukje gras en leid ik haar daar heen. Zonder dat ze weet wat ik doe maar daar komt ze dan achter als ik alle druk loslaat bij dat stukje gras. Na even eten pak ik haar weer op en loop naar een ander stukje toe 'waarvan ik vind dat we daar moeten spelen oid' nou dat gedaan (alle concentratie op mij gericht) lopen we weer naar een stukje gras waar ik heen wil en zo gaan we verder. Dan blijft het voor beide leuk, zij krijgt haar gras en ik mijn concentratie van haar op momenten dat ik het wil. Ik leid haar vanuit zone 3 (schouders).