Kusje geven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

krissie_

Kusje geven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 10:01

Hoe leer ik mijn (vz)pony kusje geven?

kehdra

Re: Kusje geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:54

zorgen dat als hij/zij je wang aanraakt gelijk belonen, en een commando eraan knopen.
Zo heb ik het bij die van mij geleerd, snoepje in mijn hand, die naar mijn wang gebracht, zora hij met zijn mond bij mijn wang in de buurt was, snepje wegtrekken, en zorgen dat hij met zijn lippen tegen je wang aankmt, dan gelijk kusje zeggen, en gelijk belonen.

Die van mij doet het nu op commando 'kusje' en evt. wijzen naar je wang.

Daarintegen, hij doet het ook om aandacht te krijgen, en bij iedereen...

TwinkleJulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 08:24

Wat is het nut daarvan?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 08:26

Het heeft geen nut, het is gewoon een leuk kunstje ;) Als ik tegen mijn pony 'zoen' zeg komt ze met haar neus m'n lippen aanraken. Het zegt ook wel wat over vertrouwen vind ik.

TwinkleJulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 08:36

chipieke schreef:
Het heeft geen nut, het is gewoon een leuk kunstje ;) Als ik tegen mijn pony 'zoen' zeg komt ze met haar neus m'n lippen aanraken. Het zegt ook wel wat over vertrouwen vind ik.

Ja oke,daar heb je wel gelijk in.
Wel een leuk kunstje eigenlijk.
Maar ik zou het zelf niet leren.
Ieder zijn mening zeker ;)

jipskii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:58

Ik heb mijn paard het ook aangeleerd,
en het is best grappig!:)
ik heb het hetzelfde gedaan als kehdra! gwn een snoepje bij je wang houden en wegtrekken etc. En met nieuwe kunstjes leren prikkel je ook nog eens de nieuwsgierigheid van je paard!:D Succes met aanleren!!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:26

Ik heb het geleerd door zijn neus tegen mijn wang te leggen, 'kusje' zeggen, clicken, en dan snoepje. Ze hebben het snel door :) Nu wijs ik naar mijn wang en zeg 'kusje'. Hij doet het alleen zo enthousiast dat hij me meer knock-out slaat met zijn lippen dan een kusje te geven :+ Moet toch nog een beetje verfijnd worden dus ^^

krissie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 19:30

Solleke_Noah schreef:
Ik heb het geleerd door zijn neus tegen mijn wang te leggen, 'kusje' zeggen, clicken, en dan snoepje. Ze hebben het snel door :) Nu wijs ik naar mijn wang en zeg 'kusje'. Hij doet het alleen zo enthousiast dat hij me meer knock-out slaat met zijn lippen dan een kusje te geven :+ Moet toch nog een beetje verfijnd worden dus ^^

Haha maar waar koop je zo'n clicker?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:34

Kan je in een dierenspeciaalzaak kopen, hangt meestal bij de hondenspullen.

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:40

als ik mijn paard heb gereden en zijn hoofdstel uit doe en ik zeg ; JEUKIESSS!! dan legt ie zijn hoofd op mijn schouder en moet ik zijn hele hoofd krabben! ook wel grappig:P

dorientje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 12:12

dit soort dingen zou je wel goed aan moeten pakken inderdaad om te voorkomen dat je paard dit zomaar gaat doen, terwijl je er niet op zit te wachten. Sinds een week ben ik bezig met clickertraining naar aanleiding van het boek: Vrijheidsdressuur, van apporteren tot zitten (ergens via internet besteld) daarbij krijg je een clicker en via hele simpele basisoefeningen heb ik toevallig gister mijn paard leren 'kussen'. Ik zeg: kus, maak een kusgeluidje en ze drukt heel voorzichtig haar neus/ lip op mijn neus. Gewoon heel erg leuk inderdaad! Een aanrader...
Succes!

krissie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 13:46

Dankjewel!