Help! Spaanse pas??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fliro_

Help! Spaanse pas??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 21:33

Alvast bedankt voor het klikken op dit topic!

Ik was vandaag aan het proberen de spaanse pas aan mijn paardje te leren.
Daarvoor heb ik eerst dit stuk aandachtig gelezen.

Ga langs je pony staan. Met je hoofd dezelfde kant op als die van je pony.
Til zijn voorbeen op, beweeg het been in de vorm van de spaanse pas (en zeg tegelijk "pas") en zet hem weer neer. Beloon je pony uitbundig. Oefen dit een aantal keer. Daarna kun je een beetje tegen de pony leunen (zodat hij zijn gewicht naar de andere kant verplaatst) en met je voet tegen zijn been aanduwen. Zodra hij zijn voet ook maar iets optilt belonen. Ook zo een aantal keer oefenen en hierbij het zweepcommando gebruiken (bijvoorbeeld tegen het been of tegen de schouder. Als je voet geven wilt houden moet je een duidelijk ander zweepcommando gebruiken). Daarna probeer je het enkel met het zweep en stemcommando
. Het hoeven in het begin nog geen keurig hoge passen te zijn. Zodra de link "pas is voet naar voren" erin zit kun je het vanaf daar uitwerken. Zodra de spaanse pas er bij 1 been helemaal in zit kun je het proberen met zijn andere voet. En daarna misschien zelfs lopend!

Haha, dat laatste gedeelte heb ik niet voor niks dikgedrukt. Ik riep pas , friemelde een beetje aan zijn been met een zweepje, en wanneer ze haar been omhoog tilde, beloonde ik haar heel erg.
Maar ze doet haar been nu wel omhoog, maar 't is echt nog geen spaanse pas, en ik heb nog een tijdje staan oefenen, maar ik heb géén idee hoe ik haar nou de spaanse pas kan leren, want der been omhoog doen, dat snapt ze nu wel.
Misschien wat uitleg? :D En ook hoe je haar dan uiteindelijk tot het stappen krijgt, met 2 benen?

# Bedankt! :D

beestenfreak

Re: Help! Spaanse pas??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:36

geduld geduld... het komt allemaal vanzelf wel denk ik. maar ik zou pas 'pas' zeggen als ze haar been omhoog doet en als hij zijn been weer neerzet meteen belonen (don't shoot me if I'm wrong)

Dreambeats

Re: Help! Spaanse pas??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 11:17

Ik doe het eigenlijk zonder het woord 'pas' enkel door aan te tikken met een zweepje. Je kan je paard leren targetten, dan gaan ze meer uitstrekken.