[AR] onderzoek naar wensen voor men kamp, doelgroep onderzoek.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dorette

onderzoek naar wensen voor men kamp, doelgroep onderzoek.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 15:34

Voor mijn opleiding ben ik bezig met een onderzoek voor een bedrijf die menacitiviteiten organiseerd, nu willen we graag weten of er vraag is naar een menkamp? Voor welke doelgroep deze geschikt moet zijn? En wat leuk is om te doen tijdens het kamp? Wat zou je graag willen doen/leren? (het bedrijf is gelegen in Brabant).
Ik hoor graag jullie ideeën dat kan ons weer een richting geven om in verder te denken.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:39

Ik ga op KNHS menkamp.
Aldaar werd me al gezegd dat het menkamp altijd als laatste vol zat.
(dus dat je alle kans had om je in te schrijven)
Of dat ligt aan de kwaliteit van het kamp kan ik niet zeggen,
aangezien ik nog nooit op menkamp of ander paardenkamp ben geweest.

Wel klacht van mensen uit het onderwijs gehoord, dat die ook wel een keer op menkamp zouden willen, maar dat die KNHS men kampen altijd buiten! de vakanties vielen.

Verder geen idee.

Persoonlijk ben ik voor het leerzame kamp.
Voor veel mensen is vervoer van wagen een probleem, dus allicht aanwezige huur wagens?

hafjelinger

Re: onderzoek naar wensen voor men kamp, doelgroep onderzoek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:36

Ik ben zelf 13 en ik zou het heel leuk vinden als er een menkamp kwam. Dat vind ik veel leuker dan het jaarlijkse ponykamp..
Ik ben ook voor het leerzame.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:40

Leuk een menkamp. Ik denk dat je dan toch sowieso zou moeten splitsen in jeugd (tot 18 jaar) en ouder. Ikzelf zou op zo'n kamp dan graag dressuurles krijgen, marathonles, fijne buitenritten maken en het zou leuk zijn als er bijv. een tweespan beschikbaar was om de enkelspanmenners daar eens kennis mee te laten maken. Ook zou het leuk zijn om als afsluiter van de week een samengestelde wedstrijd (onderling) te kunnen rijden.

CHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:43

Wat mij leuk lijkt is een kamp waarbij je samen met je pony het aangespannen rijden kunt leren. Ikzelf moet het nog leren en mijn pony ook, maar je koopt niet gelijk een tuig en wagen. Dus om het eens te proberen of het je wel leuk lijkt en of het iets is voor je paardje en gelijk onder begeleiding. Ik ben wel al 23 dus ik doel dan meer op een kamp voor volwassenen met eigen paard, al kan dit ook goed voor jongere personen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:26

Als je een menkamp wil organiseren, zal je ervanuit moeten gaan dat iedereen eigen spullen meeneemt. Dus eigen paard, wagen en groom.
Menwedstrijden mogen gereden worden vanaf 12 jaar (enkelspan pony). Alleen starten er alleen kinderen van deze leeftijd, als hun ouders (of hooguit een goede vriend) ook fanatiek in de mensport zijn. Er zijn nauwelijks kinderen die een eigen menwagen etc. hebben. Het aandeel kinderen is dan ook erg klein.

Daarom zou ik zeggen; Vanaf 18 jaar. Menners zijn trouwens gewend om met jong en oud door elkaar te rijden. Voor iemand van 16 kan je al snel een uitzondering maken. Maar wat schiet je ermee op als je kampleiding nodig hebt om die kinderen naar bed te sturen en te helpen met inspannen etc? Dus daarom zou ik zeggen, neem volwassenen, dat scheelt je een hoop zorgen. Daarbuiten hebben volwassenen hele andere bezigheden dan kinderen.
Dan is een instructiekamp dus ook op zijn plaats. Dressuurles, vaardigheidheidles, marathonles, gastsprekers, longeerlessen, buitenrit, voorbereiding op wedstrijden. Al moet je met een buitenrit weer oppassen dat 9 van de 10 paarden voorop willen lopen, dus misschien kan je er dan beter een soort puzzeltocht van maken.

dorette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 19:48

bedankt voor alle reacties die ik al heb ontvangen. Het is de bedoeling om eens te kijken waar vraag naar is, zodat de uitslag hiervan kan worden meegenomen in het besluit over hoe het kamp vorm te geven.