De weg naar 'liggen'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mrie

De weg naar 'liggen'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 23:42

Ik heb een half uurtje met de zoekfunctie gezocht, maar krijg niet echt een duidelijk antwoord op mijn vraag.
Ocho en ik spelen wat af, hij kan tikken, voetballen, schudden, ja knikken, achterwaards gaan, volgen, komen en kusjes. Maar ik zou zo graag naar het liggen toe willen werken.
Welke stappen moeten we daarvoor nog nemen? Kortom hoe leer ik hem dat?

poes

Re: De weg naar 'liggen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 02:39

Hoi er zijn veel manieren om zoiets te leren, als je hem bvb standaard na het rijden laat rollen in een stukje zand kun je daar een commando + click aan toevoegen als je clickert, of anders gewoon stembeloning. Maar je kunt er ook gerichter naar toe werken met voorbereidende oefeningen zoals knielen.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 12:34

Tja, dat rollen na het werk doet hij niet, hij plast liever. Ook goed...Jammer want dit idee leek mij de handigste weg. Maar god, dan ga ik als het weer mooier wordt bezig met knielen. nu zou hij in de moddel moeten knielen en dat vind ik nix...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 13:32

Is idd niet zo fijn nu, maar als je hem leert liggen moet hij het dan ook in de modder doen hoor :Y)

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:45

Op mijn oude stal kon een paard ook liggen..hartstikke leuk...
Alleen niet de manier hoe ;(

Paardje moest op na stemgeluid knielen en kreeg die tikken tegen zijn peeskap (gelukkig nog de peeskap voor het beestje) en uiteindelijk gaf ze hem een duwtje als die bleef steken zeg maar.