[AR] Wat kost poedercoaten ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wal_1

Wat kost poedercoaten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 16:16

hallo ,
ik wil graag mijn marathonwagen verven op spuiten .
maar als poedercoaten niet erg duur is is dat c-ker mooier

alvast bedankt !

b485

Re: Wat kost poedercoaten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 09:15

Ik heb eens prijs gevraagd voor mijn tweedehands tweewieler te laten doen (ongeveer 150 kg) Het zou mij uitkomen op 400 à 500 euro.

Ik heb besloten om dit geld te sparen voor een nieuwe kar.

Napie

Re: Wat kost poedercoaten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:29

Poedercoaten is zijn geld wel waard maar let erop: voor poedercoaten is het nodig het metaal kaal aan te bieden dus dat betekend in geval van een marathonwagen dat je alles eraf moet halen wat niet gespoten moet worden. Dat is vaak bijna niet te doen.

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:56

Ik heb ongeveer 8 a 9 jaar geleden mij toenmalige marathonwagen laten poedercoaten. voorwaarden is dat de wagen zo ver mogelijk wordt gedemonteerd alles eraf incl.alle bouten moeren los draaien e.d.
dan wordt de hele handel gezandstraalt (kaal gemaakt) om vervolgens de coating aan te brengen.
dit kosten mij toen ongeveer 500,-- gulden (nee geen euro's) daar ben je er niet mee alles op bouwen en ja je bent toch bezig dus alle bouten en moeren maar vervangen enz. al met al viel het achteraf best tegen. ik had hem zwart laten coaten wat mij opviel dat met coating het geheel op langere termijn minder mooi glimt dan met lak. met poetsen voor een wedstrijd altijd glansspray gebruikte. (detail)
het is wel vele malen sterker dan spuitlak. vraag je zelf af hoe lang je de wagen nog wilt gebruiken (kosten baten plaatje) ik zou er niet meeer aan beginnen. beter een nieuwe of goede gebruikte

Wal_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 18:00

badankt allemaal voor de reacties !
het is inderdaad erg duur .
ik ga hem mooi zelf spuiten en ben ik z'n hoogt 100 euro kwijt .

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 09:43

Ik betwijfel of dat het je lukt voor € 100,-- schuurpapier, primer, lak al of niet uit een spuitbus. Het loopt al met al snel in de papieren. En het moet echt goed roestvrij zijn, anders doe je het allemaal voor niks komt de roest er zo weer doorheen. Ik koop om de 2 a 3 jaar een nieuwe, je krijgt dan nog goed geld voor je inruil (of verkoop via marktplaats) en leg er ongeveer € 2000,- bij en houdt mijn materiaal
up-to date! Suc6 met de klus!!