[AR] Ervaring met Leon of Wipo wagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Artenance

Ervaring met Leon of Wipo wagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 16:00

Hallo,

ik ben me aan het oriënteren voor de aanschaf van een nieuwe wagen. Heb altijd gereden met een G.J van Boven, maar die heb ik verkocht. Deze was te klein voor mijn paard en ik wil graag een seniorenwagen.
Nou heb ik al heel wat wagens gezien, maar ik hoor verschillende verhalen over de Leon en de Wipo marathonwagen met easystep. Zijn het nou duitse wagens of komen ze volledig uit Polen? Ik heb niets tegen Poolse wagens, want daar heb je ook verschillende kwaliteiten in en er zitten mooie modellen tussen.
Mijn oog is gevallen op de Wipo en de Leon, maar de Wipo lijkt heel veel op een Poolse wagen die ik gezien heb. De Leon wagen zou weer iets beter van kwaliteit zijn dan de Wipo. Heeft iemand ervaring met deze merken?

Dit is een Wipo Easystep
[img][IMG]http://img13.imageshack.us/img13/1246/wipo1sx1.jpg[/img]
Afbeelding[/img]

Hoeftniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:58

Murgese schreef:
Hallo,

ik ben me aan het oriënteren voor de aanschaf van een nieuwe wagen. Heb altijd gereden met een G.J van Boven, maar die heb ik verkocht. Deze was te klein voor mijn paard en ik wil graag een seniorenwagen.
Nou heb ik al heel wat wagens gezien, maar ik hoor verschillende verhalen over de Leon en de Wipo marathonwagen met easystep. Zijn het nou duitse wagens of komen ze volledig uit Polen? Ik heb niets tegen Poolse wagens, want daar heb je ook verschillende kwaliteiten in en er zitten mooie modellen tussen.
Mijn oog is gevallen op de Wipo en de Leon, maar de Wipo lijkt heel veel op een Poolse wagen die ik gezien heb. De Leon wagen zou weer iets beter van kwaliteit zijn dan de Wipo. Heeft iemand ervaring met deze merken?

Dit is een Wipo Easystep
[img][IMG]http://img13.imageshack.us/img13/1246/wipo1sx1.jpg[/img]
Afbeelding[/img]

Wij rijden met een Leon en een GJ van Boven. Beiden zijn erg fijne wagens, de laatste is iets minder mooi afgewerkt maar wel erg degelijk, ik vergelijk hem altijd met een Land Rover Defender. De Leon is een super fijne wagen om mee te rijden, kraakt/wringt niet en is ook erg netjes en degelijk gemaakt. Beide wagens heb ik tot nu toe niets aan kapot gehad. We zijn met een Clever begonnen, deze vond ik een stuk minder prettig rijden vandaar dat hij ook weggegaan is.

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:27

Hoi,
Ik heb met beide wagens gereden en gekozen voor de Wipo (foto's zie profiel). Ik heb ook de dubbele bok uitvoering.
De Leon vond ik zelf minder prettig rijden, vond de vering iets minder goed in de bochten.
Bovendien scheelt het veel in de prijs. Voor de Leon betaal je ook voor de naam em moet te zuinig.
Wipo is niet zo bekend als Leon. Bovendien hebben bijna alle wagens onderdelen uit Polen, dat is allang geen geheim meer.
Je moet een wagen gewoon eerst uitproberen, voordat je hem aanschaft. Voor hetzelfde geld vind je de Leon wel prettiger rijden. Kwalitatief vind ik ze allebei gelijk. Het zijn degelijke, stevige wagens, met een goede luchtvering. Alleen de rij-eigenschappen verschillen iets en dat is dus iets wat je zelf moet uitproberen.
Het scheelt alleen wel in je portemonnee. Ook belangrijk in deze tijd, vind ik!
Succes met je keuze!