Sinds een paar maanden staat mijn haflinger aan de longe.
Gaat allemaal heel erg goed en ze snapt het helemaal.
We hebben in het begin vooral overdag geoefend omdat er dan weinig mensen op stal waren en we de bak voor onszelf hadden.
Maar ok..probleem..ze doet het dus lekker, alleen op het moment dat er andere mensen aan komen lopen, andere paarden in de bak zijn of gewoon meerdere mensen in de stal begint ze dus onwijs te klieren.
Omdraaien, stilstaan, trekken, steigeren en alles wat je ook maar kan doen om je baas het leven zuur te maken *het longeren in ieder geval*
Dis resulteert dus vaak in opmerkingen als:"agos die arme meid snapt der niets van"en niet zo streng ze is in de war of kent het nog niet of zal je neit gewoon naast haar gaan lopen om te oefenen"
Maakt mij soms wel wat onzeker, maar erger is dat ze dus alleen maar vervelender wordt door dit soort opmerkingen.
Als ze dan flink op der donder krijgt heeft ze door dat het echt niet helpt als er andere mensen bij zijn en gaat ze door.
Om het vervolgens bij een ander mens dat aan komt lopen nog eens te proberen.
Dit soort opmerkingen zijn natuurlijk al heel erg irritant, maar ok ik train geen mensen

Ben ik samen met mijn verzorgmeisje of vriendin dan doet ze dit dus niet want ze weet dat ze daar helemaal geen meedelijden van krijgt.
Iemand nog een oplossing behalve het herhaaldelijk herhalen tegen de anderen dat ze het normaal wel kan en doet en dat ze loopt te proberen?
greetsz Sily
[edit] Pinky_Girl: LO voor de titel gezet en de titel verduidelijkt. [/edit]