lissyjd schreef:Het tempo is wel belangrijk hiervoor, ze moet goed in tempo door lopen.
En tempowisselingen zijn idd altijd prima.
Als je die touwtjes gaat vast maken kan je ze op verschillende manieren vastmaken: je kan ze van de op 1 na bovenste ring door het bit naar tussen de benen doen of naar de onderste ring aan de zijkant.
Bij het vastzetten moet de neus op de loodlijn liggen of ietsje erachter dat ligt aan het paard.
Stelling vragen is wel goed,je moet zorgen dat er op beide touwtjes druk is en dan de binnenste iets meer(als je rijdt vraag je op een volte ook stelling van je paard).
Als ze moeite heeft met stelling naar binnen dan doe je de longeerlijn niet tot het bit maar erdoor naar de longeerlijn en maak je tijdens het longeren kleine ophoudingen en zo vraag je het paard om stelling(als ze toegeeft moet je ook toestaan dus ontspannen)
Maar ik vindt 5 x per week longeren erg veel maar dat is aan jezelf.
Hoe lang longeer je dan per keer?
Ik vindt het erg moeilijk om allemaal uit te leggen als je het niet snapt zeg je het maar.
Eh... lissyjd, was dat tegen avanti of tegen mij?
Ik longeer in elk geval niet, ik laat Amy gewoon om mij heen lopen (freestyle in principe dus). Ik doe dat een aantal keren per week, ook om de conditie wat op te bouwen. Meestal een half uurtje, met veel afwisseling, veel draf en galop en wat halthoud-oefeningen.
Het vastmaken van die touwtjes: wat is dan beter voor ontwikkeling van de rugspieren: hoog vast zetten (dus bovenste ring - bit- bovenste ring) of laag (laagste ring- bit - onderaan de singel)? Welk effect hebben beide situaties?