waarom zo moeilijk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stephaniiee_

waarom zo moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 20:01

Waarom is het zo moeilijk om een draver te verkopen?
Veel mensen haken af als ze horen dat het paard een draver is, waarom doen ze dat?
Mijn draver staat al een tijdje te koop en er zijn al zat mensen wezen kijken, maar zodra ze horen dat het een draver is, hoeven ze hem gelijk niet meer...

Hebben jullie daar ervaringen mee ?

Manonnetjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:04

Nee ik heb er geen ervaring mee
Waroom doe je hem weg?
Groet,

Stephaniiee_

Re: waarom zo moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 20:09

omdat ik stop met paardrijden

Tientjeblij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:12

Misschien lijkt het mensen op het eerste gezicht een leuk paard, maar als ze toch wedstrijdambities hebben kan ik heel goed begrijpen dat ze afhaken.

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 20:22

Ja dat snap ik ook wel, maar in advertenties ed wordt duidelijk omschreven dat het om een recreatie paard gaat, die niet van dressuren houd

Tientjeblij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:30

staat er dan ook in der advertentie dat het een draver is?? sommige mensen zijn juist op zoek naar een draver... anderen weer niet, dus misschien handig om dat al in de advertentie te zetten. Er zijn natuurlijk ook mensen die een recreatiepaard zoeken maar ook af en toe een wedstrijd willen rijden, of mensen die misschien totaal niet met dravers overweg kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:32

Ja dat vraag ik me ook af.
Er is echt een verschil tussen een rijpaard en een draver.
Er zijn juist best veel mensen op zoek naar een leuke draver!

priscillak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:33

waarschijnlijk omdat dravers over het algemeen dr om bekend staan geen fijne galop hebben. kweenie of ze ook voor een sulky loopt maar in dat geval kan je dr misschien beter bij zetten dat het een draver is.

Tientjeblij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:34

het is zowieso handig om erbij te zetten dat het een draver is, daar trek je toch andere mensen mee aan dan met alleen recreatiepaard.

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 20:51

Ja dat is waar dat het handiger is.

@priscillak; hij loopt niet voor een sulky, ik gebruik hem alleen recreatief en af en toe een beetje springen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:55

De vooroordelen over dravers die altijd maar worden bekrachtigd door mensen met een black beauty verhaal. Helaas deze komen ook voor maar dat geld voor elke sport. Mensen hebben hun vooroordelen over dat dravers zielig zijn en extreme verledens hebben gehad terwijl de meesten dat juist niet hebben.
Toch maar adverteren op de draver gerichte sites ook(dravers.nl bijvoorbeeld).

Ik heb tot nu toe al een heel wat dravers bemiddelt die stuk voor stuk werelds terecht zijn gekomen. Blijf zoeken

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:54

Ik weet uit ervaring dat een draver niet per definitie wat hoeft te mankeren en ja ,die ik dus benader geven dus WEL problemen......

Net als ALLE paarden zijn er goede en minder goede paarden en paarden die vanuit een blessure uit de sport gaan.....

Maar ook een feit dat ze zo jong beginnen te trainen is in veel gevallen funest.....op de voorhand.....snelheid.....straffen als ze in galop gaan.....

Een goede trainer houdt een balansfactor erin en die paarden kun je gerust kopen, die zijn nog in staat om leuk dressuur te mee te rijden !
Die hebben nog steeds 3 versnellingen om het simpel te zeggen (stap, draf en galop).

Die ik tegenkom hebben vaak extreme druk op de pezen en/of peesblessures , last van de rug, kunnen vaak niet gaan zitten , hebben vaak géén rem ,
géén buiging in het hals/lijf, dus snel,moeilijk te sturen, hard om op te zitten en moeilijk te stoppen en dus niet te schakelen......

De goed getrainde dravers kunnen zo de sport in maar die andere groep niet.....terwijl juist andere groep doelgericht getraind moeten worden om eruit te halen wat eruit te halen is.....en dat wil/kan de recreatieruiter vaak niet !!!

Dravers zijn over het algemeen mooi om te zien, goed karakter en werkwillig, maar als er maar 1 versnelling is (hard,niet zittend) en GÉÉN REM .....of ze zijn regelmatig KREUPEL.....dan wordt je als eigenaar echt niet blij hoor !!!

Helaas moeten altijd de goeie onder de slechten lijden.....daarom goed laten keuren en als mogelijk het paard een paar keer uitproberen.....
Het is zoeken naar een goede match, dus erbij zetten dat het om een draver gaat, want juist om hun karakter is er wel vraag naar.....
Maar zo te lezen hoort jouw paard bij de groep recreatief zonder dressuur....voor mij klinkt dat heel negatief, want met dressuur kun je ze juist nog proberen om te vormen, zitten gaan....is echt wel nodig om ontspannen te kunnen rijden, zowel voor paard als ruiter/amazone !!!
Je hebt een mooi paard maar ook op de foto veel druk op de pezen.......hoe is hij met het rijden?

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:56

Ik had vroeger ook een draver.
In de dressuur 'wedstrijdjes' (waren niet echt wedstrijden) eindigde bijna altijd onderaan ergens, waarom wist ik toen nooit.
Maar het was wel een topper in springen!!

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 21:59

Hij is heel braaf met rijden, wel een tikkeltje in de hogere versnelling, maar makkelijk terug te rijden. Hij kent alle 3 de gangen goed. Hij heeft ook maar kort op de baan gelopen.

@ielsjj_ die van mij houd ook niet zo van dressuur, maar juist het springen vind hij heerlijk!

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:45

Zet duidelijk neer wat hij wel en niet kan ....dan krijg je doelgerichte kijkers !!! Hoe hij is !

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 23:07

ik zou juist graag een draver willen maar geen plek meer op stal :) anders had ik er al gehad :P

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 07:03

Straffen vind ik nog weleens wat Broadway ... als ze in galop gaan ...
De stal waar ik gereden heb houd ze gewoon rustig in ... en worden alles behalve gestraft.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 07:37

en als je een draver hebt weet je dat straffen niets uithaalt... Broadway, je verhaal staat vol met vooroordelen, jammar dat je dit weer zo moet.

Stephanie, je vind vast wel iemand voor hem :j Hij staat al op dravers.nl toch? Hou de gezocht-advertenties hier en op bokt in de gaten, wees eerlijk over zijn kunnen en je komt vanzelf iemand tegen :)

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 08:09

ja het klopt dat hij op dravers.nl staat. Hij staat op best veel verkoop sites. Hier in de gaten houden van het gezocht gedeelte doe ik ook.

Bedankt voor alle reacties verder.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 08:25

Dravers zijn hier 'in' hoor :j. Er is dus nog hoop voor je :D. Als je er duidelijk bij zet dat het een draver is trek je ook het juiste publiek en hoef je niet elke keer mensen te ontvangen die toch geen interesse hebben.

Het zíjn fijne paarden, dus voor jouwe is er ook wel een plekje :). Succes!

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 18:58

@ yinari ; Kan jij niet ff in de buurt kijken of er iemand nog opzoek is :D

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:22

Sorry, Wendy, is toch echt de praktijk..... en nee, ik heb niks tegendravers....wel tegen verkeerd trainen in ALLE takken van de paardensport.....
Als de rotte appels eruit zijn , is de kwaliteit van het paard beter gewaarborgd....helaas is dat een vrije wereld......weinig toezicht, teveel
doorstroming, waarom stoppen jullie hier niet wat meer energie in ter bescherming van de draversport ???
Als deze problemen er niet zijn zal er ook niet over gesproken worden, ik vind jullie wel héél passief, wordt actief !!!
In plaats van mij te beschuldigen, terwijl ik me juist inzet om die dravers goed/beter te krijgen waar nog mogelijk......maar ook bij paarden
in andere takken van sport/recreatie/opvoeding en revalidatie.......

Zoals ik al eerder schreef....een goed getrainde draver weet wat stap, draf en galop is......kun je fatsoenlijk schakelen......je moet dus de goeie appels beschermen en de rotte appels verbannen.......

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 08:36

Jahoor, Stephaniiee, wil ik wel doen. Ik weet zo even niemand die op zoek is, maar mocht ik iemand tegenkomen...... :)

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 09:01

broadway schreef:
Sorry, Wendy, is toch echt de praktijk.....

Nou, niet echt..... oftewel, echt niet! Wat jij beschrijft zijn veel vooroordelen en geeft aan dat je er weinig kaas van hebt gegeten.

@Topicstarter: Ik zou in je advertentie er gewoon bij zetten dat het een draver is. Mensen die dat niet willen, zullen dan al niet meer reageren op je advertentie en die komen dus ook niet kijken. En idd: dravers.nl en draverspraat.nl/forum zijn goede sites om hem te verkopen

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:37

@ broadway:
Dravers horen niet te galoperen....

@Stephaniiee_
Veel mensen denken meteen aan een paard die alleen kan draven, niet te sturen is en verder ook niets gewent is dan een sulky, vind het net zoals jou erg sneu. En het komt er altijd wel weer op neer dat mensen te weinig over het desbetreffende ras weten ;(