Clickertraining en rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bijke

Clickertraining en rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 17:05

Omdat mijn paard op de grond super reageert op clickertraining, ben ik wat onderzoek aan het doen naar clickertraining en rijden.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Welke boeken (Nederlands of Engels, eventueel ook Duits of Frans) zijn een aanrader op dit gebied?
Ik heb zelf het boek "Getting to yes" van Sharon Foley al in mijn bezit, maar wil nog meer weten... Liefst ook clickertraining in de richting van het westernrijden, want hierin zou ik graag met mijn paardje verdergaan...
Heeft iemand ervaring met een instructeur die geen ervaring heeft met clickertraining, terwijl jij zelf wel clickertraining toepast tijdens de les? Wat is hierop de reactie?
Alle, andere tips zijn natuurlijk ook welkom!

IngeT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:11

Het werkt écht heel goed (het itClicks-logo is trouwens gebaseerd op een ruiter die z'n paard een beloning geeft vanuit het zadel).
Er zijn een aantal dingen waar je rekening mee moet houden, ik heb dat al eens wat uitgebreider beschreven.
Als je meer concrete vragen hebt hoor ik het wel.

Ik heb regelmatig zelf een hele tijd les gevolgd bij iemand die geen idee had over clickertraining. Ook dat ging. Mijn paard kende het verschil, en het maakte haar niet echt iets uit - tenminste niet voelbaar, behalve uiteraard dat ze beter begreep waar het over ging eens we weer thuis waren, en meer gemotiveerd was. Thuisgekomen herdacht ik de aandachtspunten en deelde ik wat ik had bijgeleerd op in kleine, bridgebare stukjes.

Overigens is er op 6 juni een rijden-met-de-bridge-clinic in 't Overdijk (Hamme, bij Dendermonde).

Succes!