gebruik tags

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amable

gebruik tags

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 17:44

Het is fijn dat een aantal fora zijn samengevoegd, het maakt wel dat het soms lastig is om in 1 oogopslag te welke topics te maken hebben met welke discipline. Dat was op voorhand ook al voorspeld en er was toen al besproken dat er tags gebruikt zouden gaan worden. Is het mogelijk om deze regel ook daadwerkelijk in werking te zetten?
Laatst bijgewerkt door Judje op 03-04-09 13:50, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Sticky van gemaakt. Normaal topic van gemaakt.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:11

Ik zal het meenemen achter de schermen. :)

Mogelijke tags zijn dan natuurlijk [LO] voor longeren, [VD] voor vrijheidsdressuur en [GW] voor overig grondwerk? Misschien nog iets voor werken met de lange lijnen [LL] en het werken aan de lange teugel [LT]?
Edit: Nadat ik ineens een topic zag staan wist ik welke tag we mistte: [CT] Clickertraining

Wat vinden andere gebruikers van het forum zonder tags?
Lijkt het jullie ook fijner om tags toe te voegen?
Wat vinden jullie van bovengenoemde voorbeelden?
Missen jullie nog tags?
Laatst bijgewerkt door Judje op 06-02-09 00:05, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:16

Wat vinden andere gebruikers van het forum zonder tags?
- Nu zijn idd de verschillende onderdelen lastig te onderscheiden.
Lijkt het jullie ook fijner om tags toe te voegen?
- Ja, het lijkt me erg handig.
Wat vinden jullie van bovengenoemde voorbeelden?
- Top!
Missen jullie nog tags?
- Nee

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:33

Het zou fijn zijn als er nog meer mensen hun mening komen geven :j

Amable

Re: gebruik tags

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 17:05

Qua tag's helemaal mee eens, en voor de rest is mijn mening wel bekend :))

gemske

Re: gebruik tags

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 00:21

Tags lijkt me erg handig op dit forum. :)

Ik vraag me af of het nodig is om een verschil te maken tussen [LT] en [LL].

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 00:25

Toevallig dat je dat aanhaalt gemske. Achter de schermen werd dezelfde vraag gesteld en we zijn er nog over in overleg.

De reden dat ik ze beiden had genoemd, is omdat ik met het bijlezen van topics heb gemerkt dat het verschil niet altijd voor iedereen duidelijk is en het ook nog wel eens door elkaar wordt gebruikt. Juist wanneer je dan ook één tag gebruikt voor beide methoden wordt het denk ik nog onduidelijker dat het twee verschillende dingen zijn.
Maar zoals gezegd, zijn we hier nog over in overleg. Dus heb je goede redenen om de tags weg te laten/samen te trekken/te veranderen, laat het dan weten, zodat wij dat mee kunnen nemen met onze beslissingen. :)

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 00:30

Je hebt helemaal gelijk Judje, de kern van het probleem is denk ik dat er maar heel weinig mensen zijn die het verschil goed weten
(ik weet het bv zelf nog steeds niet :+ en dan doe ik nog wel "fanatiek" aan Lange Teugel werk, maar noem het lange lijnen of andersom dus)

Wat ik dus eigenlijk bedoel is dat ik verwacht dat er 1) een hoop verwarring gaat ontstaan en 2) 90% het toch fout gebruikt.

Oplossing is misschien een sticky met goede uitleg van beiden?

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 00:45

Wat betreft de verwarring & het fout gaan ben ik het met je eens. Ik ga dan ook achter de schermen overleggen wat we daaraan zouden kunnen doen en als je zelf nog ideeën hebt, dan horen wij dat natuurlijk graag.

Dan hier even het verschil:
werken aan de lange teugel is het schuin naast/achter je paard staan met een soort teugel, die langer is dan normaal en je paard hiermee voorbereiden op het werken ohz en/of ter afwisseling van het werk ohz. Eigenlijk dressuur dus, maar dan ernaast. (Voorbeeldfoto: http://www.nvvr.info/algemeen/nieuws/de ... ldag_1.gif )

Het werken aan de lange lijnen is echter het zelf lopen achter je paard aan met lange lijnen (lijken meer op lange longeerlijnen/touwen/leidsels), zoals veel bij de Friezen gedaan wordt. (Voorbeeldfoto: http://www.nfps.nl/keuringen/showfoto_s ... ie2007.jpg )

Een sticky zou een goed idee zijn :) , maar wij proberen de meeste informatie in de Wiki te verzamelen. Helaas worden beide onderwerpen nog niet in de Wiki besproken, dus dat zal een goed idee zijn. In de charter kunnen we dan verwijzen naar deze artikelen.
Bedankt voor het meedenken! :j

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 00:21

Omdat er helaas tot nu toe nog maar weinig reacties van de 'forumgebruikers' zijn geweest heb ik van dit topic een 'Sticky' gemaakt, zodat hij bovenaan blijft staan. :)

Meer meningen zijn dus welkom.

Achter de schermen hebben we het er ook over natuurlijk en wij dachten aan een korte uitleg van de diverse disciplines in de charter om 'fouten' omtrent de tags te voorkomen. Wat denken jullie hiervan?
Ook kan je als gebruiker natuurlijk gebruik maken van de Tip een Mod-knop (TeM, rode uitroeptekentje rechts onder iedere post) om de moderator(s) van dit forum op de hoogte te brengen wanneer een tag niet klopt.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:35

Wat de LT en LL uitleg betreft, die klopt +:)+

Ik zou het ook graag zien dat die 2 gescheiden worden, aangezien werken aan de Lange Lijnen gewoon niet te vergelijken is met het werken aan de Lange Teugel. Maar zet je in je topictitel: Ik @work aan de Lange Teugel, dan denken nog steeds heel veel mensen dat je je paard aan een lang teugeltje rond laat hobbelen. Lange Lijnen is hier op bokt een beetje de naam geworden voor het echte dressuurwerk/hogeschool dressuur aan de grond. Jammer, want die benaming klopt gewoon niet.

Een sticky of een wiki-artikel zou denk ik zéker bijdragen om dit te verduidelijken. Wil wat dat betreft ook daar wel in meedenken. Heb het idee al vaker geopperd, ook om de reden dat ik echt wekelijks pbtjes krijg met veelal dezelfde vragen over het werken aan de lange teugel. Een stukje algemene informatie maar vooral ook praktische info (zoals: wat heb je nodig, waar kun je er les in krijgen, hoe leer ik het mijn paard zo goed mogelijk aan) zou zeker helpen denk ik!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:50

@Eliine: super als je mee zou willen werken aan de artikelen voor de Wiki over LT en LL. +:)+

Je kan natuurlijk de Wikimoderators een PB sturen of een topic openen op [WZ]Wiki Zaken.
Wanneer de artikelen er zijn, kunnen wij er naar verwijzen in de charter.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:50

Na lang overleg en hopen op meer meningen van gebruikers van dit forum is besloten dat we geen gebruik gaan maken van tags op het forum. Onduidelijke titels zullen worden aangepast en als je er één tegen komt kan je natuurlijk ook de moderators op de hoogte brengen door te TeMmen.

We hebben meerdere opties open gehouden, maar hadden het idee dat door duidelijke titels het grootste deel van de verwarring wel zal zijn.
Omdat we voor nu dus een beslissing hebben genomen, zal ik dit topic ook 'ontstickyen'.