Verschil/nut van een longeersingel gebruiken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wachtff

Verschil/nut van een longeersingel gebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 14:38

Is er iemand die mij kan uitleggen wat het verschil met lange lijnen met longeersingel en zonder longeersingel?
En wat is dan verstandiger? En welk nut heeft dit?

Ik zie op youtube filmpjes waar ze schuin achter het paard lopen, is dit zodat degene die erachter loopt geen trappen krijgt of omdat het beter/makkelijker sturen is?

Alvast bedankt!

Groetjes

Rena100

Re: Verschil/nut van een longeersingel gebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:14

als je met een longeersingel werkt, dan kunnen de lijnen niet zo snel op de grond vallen en kan jepaard er dus niet zo snel op gaan staan. Ik zou wel met longeersingel werken, want dat is dus wel iets veiliger.

schuin achter je paard lopen met longeren, lijkt mij dat je juist eerder een trap kan krijgen en daar komt ook bij dat je een verkeerde houding hebt tegenover het paard waardoor je paard minder goed op je hulpen (kan) reageert. als je je een beetje verdiept in pat pirelli/natural horsemanship begrijp je een beetje hoe je tegenover een paard moet staan...wat het beste is zodat jouw paard je begrijpt. in principe kan je je paard longeren zonder lijnen...maar dan moet je ook wel een beetje een paard hebben die het begrijpt (alles is natuurlijk te leren!)