Je moet ervanuit gaan dat een menwagen 1.30 breed is. Een pad van minimaal 3 meter breed is dus wel gewenst, rekening houdend met tegenliggers.
dorientjuh
Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-09 12:35
We moeten voor een fictieve opdracht voor school paden verzinnen die in ieder geval voor een tweespan goed begaanbaar zijn, dus vandaar. Liefst ook paden waarop wedstrijden kunnen worden gehouden.
Echwel
Geplaatst: 04-02-09 13:26
En dan nog wat voor wedstrijd heb je het over Mendurance of samengesteld. En wedstrijden worden niet echt op paen gehouden voorzover ik weet
Op knhs.nl staan de reglementen voor wedstrijden, daar is het een en ander over minimale breedtes van doorgangen (in bijvoorbeeld een marathonhindernis) wel te vinden.
En zoals Echwel al aangeeft: wedstrijden worden vaak niet op paden gehouden, hooguit (gedeeltes van) wegtrajecten, en trajecten tussen hindernissen. Of daar minimale breedtes voor gelden???
Geloof niet dat daar voorschriften voor zijn. Ik organiseer zelf een mendurance en zet daar ook de route voor uit. Er zijn paden van iets meer als anderhalve meter in het parcours maar daar moeten wel voldoende plekken (kruisingen) in zitten om elkaar te passeren. Ik vind een smal menpad altijd leuker om te rijden als een heel breed pad
Tanja
Geplaatst: 04-02-09 20:42
Het is niet toegestaan om huiswerktopics te openen op bokt. Dit soort informatie kun je op diverse plekken op het internet vinden. Pas als je zelf moeite hebt gedaan en een boel informatie hebt gevonden en er nog wat specifieke vragen over hebt mag daar een topic over gemaakt worden. Het is namelijk wel de bedoeling dat je zelf iets aan je opdracht doet. Hier dan ook een slotje.