Ik ben al een poosje bezig met VD met mijn 3 jarige welsh merrie. Maar nu lopen we tegen een probleem aan. Ik ben haar als eerste kunstje buigen aan het leren. (dus twee gestrekte benen en hoofd onder de buik) Als ik met een wortel of met mijn hand tegen dr kin tik en dr zo naar beneden lok terwijl ik het commando zeg, lukt het wel. Erg ver gaat ze nog niet, maar goed. Maar ze luistert gewoon niet alleen op commando.
Dus daar loop ik gewoon vast. Heeft iemand tips of weet iemand wat ik verkeerd doe?
Ga even verder met een andere oefening en als die er inzit pak je het buigen weer op. Zo deed ik het ook en merkte dat ze het veel beter op pakte. Ze vinden het niet leuk als je maar door blijft hameren op een oefening, als je wat oefeningen er tussen door gaat mengen dan hebben ze weer een nieuw uitdaging en als die slaagt dan zijn ze meer gemotiveerd. Dan spreek ik uit eigen ervaring .
Okeee, dus ik moet gewoon een andere oefening aan gaan leren? Zoals kusje geven ofzo?
In ieder geval bedankt!
xmarliez
Geplaatst: 30-01-09 12:47
Ik ben begonnen met de Jambette en Flemen, ze werd daar dol enthousiast van en toen begon ik weer met het buigen en nou is ze full-time buiger geworden .
hihi, ben vandaag begonnen met kusje geven. Ik was het eigenlijk helemaal niet van plan, maar ze likte mn hand en dat doet ze eigenlijk nooit. dus gelijk het commando maar aangeleerd. Hopen dat het buigen net zo goed gaat (over n poosje) als nu het kusje geven.