Ik ben opzoek naar leuke Grondwerk oefeningen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xmarliez

Ik ben opzoek naar leuke Grondwerk oefeningen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 19:43

Aangezien ik lekker speelse paarden thuis heb staan ben ik mezelf gaan verdiepen in Grondwerk en Natural Horsemanship.
Op het moment ben ik bezig met Parelli gemixt met Emiel Voest. Het bevalt me uitstekend maar ik ben opzoek naar nog meer leuke grondwerk oefeningen. Het hoeft niks met NHMS te maken te hebben.
Ik heb al schriktraining en freestyle gedaan. Ook heb ik al eens los gelongeert en doe ik zo af en toe Figure 8 en dan ook nog 'The Seven Games'.
Ik ben dus op zoek naar leuke en ook wel moeilijke grondwerk oefeningen voor mijn 'slimme' paarden.
Mijn ene pony verveeld haarzelf heel erg snel dus ik moet echt een uitdaging hebben. Iets waar ze over moet nadenken. Ik heb ook al een lekkere grote bal gekocht en de Jollybal is onderweg.

Dus weet jij nog wat leuke (moeilijke) grondwerk oefeningen dan hoor ik het graag! :)
Alle ideeën en tips zijn welkom, ik ben zelf wel creatief genoeg om van alles met elkaar te mengen dus daarom wil ik zoveel mogelijk tips en ideeën :) !

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 09:06

Chase the tiger is een erg leuk spel!

typ maar eens in op youtube.... erg leuk en makkelijk aan te leren. :)

ikenindi

Re: Ik ben opzoek naar leuke Grondwerk oefeningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 09:08

met een beetje creativiteit moet je er zelf ook wel komen toch? zeker als je de basis dingen kent kun je die uitbreiden. en op andere plaatsen doen zoals in het bos.

en daar kom je obstakels genoeg tegen waar je zat leuke dingen mee kunt doen...

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 09:41

Ik woon niet aan het bos wel woon ik aan de dijk waar ik al vaak ben geweest vaak meng ik dan Parelli games door elkaar heen maar het blijft allemaal zo standaard. Ik ben wel creatief maar niet creatief genoeg om zelf dingen te verzinnen....
Paintlinger, ik ga het even opzoeken bedankt! :)

yvon123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:02

ik doe met mijn haffie,voetje:dan moet ze op commando voetje geven(soort van spaanse pas).
en draaien,zeg ik draai(draai ook met mijn wijsvinger in het rond)
en dan gaat ze draaien.erg leuk.

draaien leer je zo:
je hebt nodig een longeertouw,
je maakt dat vast aan haar buitenste ring van de halster,en trek hem dan achter de kont langs weer naar voren.dus dat hij gevangen zit in het touw.
en zeg je draai,of iets anders,en trekt aan het touw,dan moet hij wel draaien en als hij weer bij je is dan beloon je hem.
sommige paarden kunnen het snel,andere zoals die van mij,moet je even een tussen hulpje gebruiken,en dat is dan een halstertouw.doe je dat om de hals en dan trek je weer.
succes! ;)

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 16:45

Dankje maar dat kunnen ze helaas ook al :P . Ik doe ook VD met ze :j .

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:46

Heb je al gekeken op youtube?

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 16:47

Ja al heel veel, alles ook al geprobeert en gemixt :j . Gaat erg goed maar ik wil ook weer eens wat nieuws dus ik dacht misschien weten jullie wat leuks :) !

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:50

Oh ik lees even mee! De 7 games vind die van mij niet interessant, tenminste.. op sommige dagen heeft ie er gewoon geen zin in. Dus ik wil meer afwisseling :j

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 16:53

Daarom mixte ik dus Figure 8 er tussen door. Erg leuk maar niet elke dag. Toen ben ik begonnen met Voest en Parelli te mixen dat vind ik zelf heel erg leuk en mn paarden ook dus daar gaan we mee door ook doe ik VD en clickertraining. We gaan van de zomer/lente een begin maken met voetballen (met een grote bal) en ik doe wat aan Lange Lijnen en we wandelen en fietsen heel veel. We doen echt heel veel maar ik wil gewoon VEEEEEEL afwisseling :+ .
Chase the tiger heb ik gezien, lijkt me erg leuk dus dat ga ik ook maar eens proberen :) .

edit: ik ga nu wel beginnen met Level 2 misschien nog meer inspiratie :D .

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:59

Dat Chase the Tiger ziet er inderdaad wel heel leuk uit! Maar Babiche doe ik er echt geen plezier mee denk ik, die is als de dood voor touwen, plastic etc etc, en al helemaal als het over de grond heen glijd :=
Maar volg dit topic ook even :)

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 17:03

Haha ik oefen dagelijks enge dingen met ze :) . Dus eigenlijk vinden ze niks meer eng.. hooguit 5 sec en dan doe ik even friendly en is het weer oke :) .

I_S_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:21

die van mij vinden ook helemaal niks eng. vind die chase the tiger ook erg leuk. ben alleen bang dat ze er niks mee doen. zag net ook een filmpje waar ze aan het over rollen is met een bal. lijkt me ook erg leuk maar denk niet dat ze proberen terug te rollen ..

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 19:38

Ik ga van de lente beginnen met 'voetballen'. Ik denk dat ik dat ga mixen met clickertraining aangezien mijn shet dat helemaal super vindt. :D