[AR] Wanneer samengesteld?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JJJose

Wanneer samengesteld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 11:57

Ik heb het regelement van de KNHS doorgespit, maar ik kan het niet zo makkelijk vinden eigenlijk..
Afgelopen jaar heb ik enkele dressuur en vaardigheidproeven gereden en het lijkt me wel leuk om dit jaar een keer een samengestelde (oefen) wedstrijd te starten. Ik kan alleen niet vinden of je aan een bepaalde klassering moet voldoen.. Weet iemand misschien hoe dat zit? Thanx!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 12:16

Voor marathons onder het 0 reglement hoef je nog geen startkaart te hebben.
Wel is het verstandig om te kijken of je wagen ervoor geschikt is en je paard het aankan, waarbij voldoende training erg belanrijk is

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:30

Sluit mij aan bij de eerdere reactie, wil er aan toevoegen dat als je HC start op een officiele KNHS wedstrijd, de leeftijd van je paard van belang is, minimaal het 4e levensjaar (ingaande op de eerste dag van het jaar). oefenwedstrijden worden vaak onder de regelementen van het KNHS gehouden maar daar ziet geen offical op toe of alles ook klopt. de organiserende vereniging heeft de verantwoording. tenslotte doe het rustig aan, dan maar te laat binnen in de trajecten (als je HC start) geef andere wel de ruimte, voorkom wachttijden in het E traject. veel plezier en suc6

Sjoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 16:40

er staat in de regelementen het volgende:

Een deelnemer mag in een kalenderjaar aan maximaal drie samengestelde menwedstrijden hors concours deelnemen. Hors concours deelname is uitsluitend toegestaan in een andere klasse dan waar in de deelnemer startgerechtigd is.

dus ik weet niet of je in klasse 1 hors concours mag starten...

weet iemand hoe dit zit?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 16:49

Nee dat mag dus niet je mag een klasse hoger als je de winstpunten voor die klasse hebt of een klasse lager met een jong paard
Als je een startkaart hebt mag je ook geen hobbyklasse starten

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:25

Je hebt dus wel een startkaart neem ik aan?
Dan zal starten in de hobbyklasse idd wel niet meer mogen. Jammer, was een mooie oefening.
Kun je niet starten met een veldritje georganiseerd door een plaatselijke vereniging (als die er is)?
Of op een kleine, wilde wedstrijd? Als dat geen vloeken in de kerk is... :=

hafjelinger

Re: Wanneer samengesteld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:58

Wat ze daar boven zeggen, je paard(en) moet(en) er klaar voor zijn. Je kunt misschien eerst een oefen SGW rijden, daarna voor de winstpunten. Veel menclubs organiseren oefenSGW's.

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 09:55

Je inschrijven, dus starten kun je als een training opvatten. Ervaring opdoen en groeien in iedere sport kan samen gaan door ook je te laten toetsen op wedstrijden. Die ervaring mee naar huis nemen en weer verder werken aan de ontwikkeling.
Als je met gezond verstand deelneemt met deze insteek kun je groeien *D Wat ik al eerder schreef houdt wel rekening met medewedstrijdrijders die mee doen voor de knikkers, m.a.w. geef hen de ruimte omdat jij het rustiger aan doet en voorkom bijvoorbeeld wachttijden voor andere.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:27

Je kunt beter gewoon trainen en zorgen dat je je gewoon aan de tijden kunt houden in de trajecten. Zo vlug staan die trajecten nu ook weer niet, zeker in de klasse 1 heb je tijd zat. Kwestie van even uitrekenen hoeveel tijd je mag 'verspelen' per km en daar thuis mee oefenen. Als je dan zorgt dat je thuis gemakkelijk een km per uur harder kunt rijden (wat trouwens in de A al moet), dan hoef je echt geen problemen te hebben in de E.

Zoals Haarlem ook zegt, je kunt wedstrijden ook meerijden zonder de wil om te winnen, maar wel met de wil om te leren. Het grote voordeel van een officiele wedstrijd is dat het (in bijna alle gevallen) gewoon goed geregeld is en met name het dierenwelzijn wordt goed in de gaten gehouden. Daarnaast zijn de mensen van de organisatie deskundig en kunnen je dus helpen als dat nodig is, net als het gros van de andere deelnemers. Op een hobbywedstrijd zijn vaak minder regels, waardoor meer problemen, minder controle op dierenwelzijn en minder mensen die je nu kunnen vertellen wat precies wel/niet mag.

Je hoeft niet aan een bepaalde klassering te voldoen. Je kunt namelijk ook gewoon beginnen met smw en geen dres/vaard apart rijden. Als je hoog in de klasse dressuur rijd, kun je in een hogere klasse van het smw beginnen.

JJJose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 09:25

Ik heb een startkaart voor dres/vaardigheid en dus mag ik dan als ik het goed begrijp niet HC starten in klasse 1. Ik was er echt van overtuigd dat als je samengesteld wilt rijden je een bepaalde klassering nodig had in de dressuur. Dus veel van jullie geleerd!! Bedankt.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 09:43

Wat je dan kunt doen is ook een wagennummer aanvragen en startcoupons voor het sgw.
Want met je sgw startkaart mag je ook dressuur en vaardigheid starten.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 09:54

Je mag dan alleen in de hobbyklasse indien uitgeschreven meedoen...