super shet vera leert kunstjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maaike_lotte

super shet vera leert kunstjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 17:17

Vandaag is Vera weer druk aan de slag geweest. We hebben haar zover dat ze op een blok wil staan! :D
Over een tijdje zijn we van plan om Vera stijgeren te leren, maar ik weet niet zeker of ik dat ga doen, want ik ben bang dat ze het tegen me gaat gebruiken, ik kan me niet voorstellen dat ze dat doet, maar met eigenwijze shetjes weet je het maar nooit. :o

mijn vraag aan jullie: zal ik haar wel stijgeren aanleren of niet?

groetjes maaike

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:19

hoihoi, leuk dat ze al op een blok wil staan!
Steigeren moet je echt wel even wat meer van af weten, 'k zou het persoonlijk echt NIET leren in ieder geval,
Als ze het tegen je gaat gebruiken dan ben je de klos.
succes verder!

ps: er zijn nog veel meer leuke ''truucjes'' bijvoorbeeld kus, of apport etc. dat is allemaal erg leuk en ongevaarlijk.

chevax

Re: super shet vera leert kunstjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:54

Verplaatst naar [VD}

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 20:14

@Coony:
Ik heb al jaren pony's (en shettie's) maar ik zat er zelf ook al over te denken. ik vind het wel super gaad om te zien altijd, die steigerende paarden :o

Vera weet al wel wat bij mij de grenzen zijn, als iets niet is, dan is het ook echt niet.

maar er is 1 probleem met haar...wat bij haar niet is, is óók echt niet! ik heb haar al meerdere dingen geprobeerd te leren, maar dit eigenwijze dier wil alleen maar leren wat haar aanstaat.

tips?
Laatst bijgewerkt door Judje op 26-01-09 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overbodige quote verwijderd. Graag alleen qouten indien nodig, meestal is het noemen van de gebruikersnaam voldoende.

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 11:07

ik heb zelf ook een shetlander, ik heb hem leren steigeren.
Je moet wel een goed commando ervoor hebben en hem leren dat ie alleen mag steigeren als jij het commando daarvoor geeft.
Doet ie het uit het niets straffen, doet ie het als je commando geeft? Driedubbeldikdwars belonen. :]
Mijn shetland kan nu: Spaanse pas, Kus geven, Als een dame staan, Steigeren op commando, buigen.
Ik wil hem nu leren zitten. :]

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:02

Als je je pony wil leren steigeren moet je hem of haar m.i. eerst diverse oefeningen naar de grond toe leren. Dus buigen, compliment, knielen en liggen. Zodra dit op kleine commando's staat ben je ervaren genoeg om ook het steigeren in goede banen te kunnen leiden. Lukken die oefeningen niet, dan is ook het steigeren te hoog gegrepen omdat je dan dus te weinig zeggenschap hebt over je paard.