Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
DaniBanani schreef:Ik lees hier net een berichtje over een paard dat veel minder heet was na de overgang op bitloos, vandaar toch even mijn post.
Ik heb nu een verzorgpaard, maar de eigenaresse is bang omdat ze zo nerveus en druk is. Ik heb nu 1 maand de tijd om haar rustiger te krijgen, anders dan komt er een ander paard en wordt ze verkocht. Ik ben helemaal gek van dit paard, en wil haar dus niet kwijt (desnoods koop ik haar, maar heb liever dat ze gewoon als bijrijdpaardje kan blijven). Ze vind een bit duidelijk niet leuk, dus ik wil graag een keer bitloos proberen, zeker als ze daardoor misschien rustiger gaat lopen. Alleen heb ik niet even 60 euro liggen om een bitloos hoofdstel aan te schaffen, zeker niet als ze misschien over een maand toch weggaat.
Haar halster is behoorlijk zwaar en stug, dus dat is ook geen optie. Wat kan ik nu het beste doen, een touwhalster/gewoon soepel halster aanschaffen en het daarmee proberen? Of is er nog een andere mogelijkheid?

DaniBanani schreef:Mariëlle, goed punt. Weet jij waar die umaki zit dan? Scheelt nogal of ze uit Limburg moeten komen of Noord-Holland, qua prijs dan.