Bovendien merk je in praktijk dat paarden kunstjes wel degelijk leuk vinden, en dat ieder paard bovendien echt favoriete oefeningen heeft. Bij [***] is het bijvoorbeeld moeilijker om hem van het plateau af te krijgen dan om hem erop te laten stappen, en apporteren is ook iets onweerstaanbaars voor hem.
[***] is juist helemaal fan van Spaanse pas, de buiging en Chase the Tiger. Wat zijn de favoriete kunstjes van jullie paarden en pony's? Het is altijd leuk om te horen wat paarden enthousiast maakt!
(tot de dracht te zwaar wordt, dan wil ze niet meer.)
Hij weet ook vaak de zweep uit mijn hand te vissen als ik even niet op let. Dat is echt zo'n zelf belonende oefening. Het blok vindt hij ook erg leuk, misschien ook omdat ik er zelf geen heb. Bij Horse Event gebruikte ik het blok van het Balingehof en die kent 'ie. Het blok werd door iemand anders de ring ingereden en terwijl zij hem binnen reed was Jauke al bezig om op het blok te klimmen
. Tijdens oud en nieuw hadden wij een radio in de stal gezet. (Wij hebben een grote loopstal waar een stukje is afgezet voor hout ed., daar stond de radio) Stond hij doodleuk de radio te slopen 
dat heeft hij ook echt zelf ontdekt en kan hij lang volhouden en ik krijg ook regelmatig loslopende smurfen/borstels etc tegen me aan geduwd.
Ik denk wel dat flehmen een favoriet is, maar als het blok in de wei staat kruipt hij daar ook altijd op zonder aanmoediging ^^ En als hij in een heel energieke bui is, begint hij fanatiek rondjes te draaien voor je nog maar je mond hebt kunnen opendoen