Ik heb mijn besluit genomen. Voor de koets bestel ik dezelfde stang een maatje kleiner. Gewoon simpel zonder poespas. Jullie hebben gelijk. Iets wat goed gaat moet je niet veranderen.
Onder het zadel ga ik deze toch even uitproberen. Ik vind het idee stang onder het zadel gewoon niet prettig. En daarom vond ik het erg aantrekkelijk om deze stang te proberen omdat het volgens de sportzaak een mildere inwerking heeft dan een gewone stang. Op het moment dat je namelijk druk hebt op één leidsel, dan is de hefboomwerking minder groot. Hij heeft onder het zadel met een pessoa gelopen, maar daar raakte hij compleet over de rooie van. Met het mennen loopt hij op de B-stang super, daarom wilde ik dit ook met het rijden proberen. Op het andere forum werd me verteld dat het notenkraker effect van een pessoa niet mogelijk is met dit bit, omdat het niet kan buigen. Alleen draaien. Daar gaan we maar even vanuit dan!
Oh en over dat rechts is rechts en links is links, als hij zich misdraagt, dan zet ik m wel eens met de one reign stop halt. Dus trek ik (kort door de bocht) aan de binnenteugel. Dat kan gewoon met een trensje, maar met een pessoa geef je een gigantische druk op zijn lagen. Daar was ik bang voor met deze stang. Maar doordat hij niet kan buigen, krijg je weer een ander effect.
Laatst bijgewerkt door inkidinkidoe op 09-01-09 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt