NH les in Limburg?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Milky_Way

NH les in Limburg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 12:26

Hoi allemaal Lachen
Ik heb een vraagje voor een klasgenoot van mij.
Ze wil namelijk ook lessen in natuurlijkpaardrijden gaan volgen, maarze weet niet waar.
Ik heb al gekeken bij het "Lessen in NH" topic maar ik zag onder de provincie Limburg maar 2 opties in zuid Limburg.
Het meisje van school woond in de buurt van Venlo.
Als iemand daar in de buurt wat weet hoor ik het graag, PBen is ook goed.

Alvast bedankt Lachen
Gr viv

(Als deze hier niet goed staat mag je hem van mij wel verplaatsen waar die wel hoord).

Evelyne79

Re: NH les in Limburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:29

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:07

@vivi, ik heb samen met nog 3 andere meisjes les van Anna de winter (parelli studente bij Marie-Claire in frankrijk) de 14de februari in de buurt van Venlo: kronenberg.
De lessen zitten vol, maar als je wil mag je denk 'k altijd wel komen kijken. Op het NH forum: http://www.nhforum.nl staat het juiste adres. Je moet maar eens bij evenementen kijken: anna les in limburg Knipoog

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 19:37

Ok bedankt Lachen
Maar zijn dit niet meer lessen van 1 of 2x of in de vorm van een cursus?
Ik zit namelijk bij een manege waar ik gewoon om de week heen ga om les te krijgen, ik betaal lesgeld per maand net als op gewone maneges, dat wil het meisje van school dus ook.

Ze wil gewoon "manege" les in de vorm van NH net als wat ik nu heb, kan je dat ook volgen bij de genoemde plaatsen?

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:16

Mara geeft ook zo lessen weet ik, informeer eens via contact op haar site wat de mogelijkheden zijn

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 09:33

Mjah dat doet Anna niet, vermits ze elke keer van Frankrijk moet komen. Ik denk dat je daarvoor dan best iemand in de buurt zoekt die ter plaatse kan komen lesgeven. Maar met NH les heb je eigenlijk niet echt wekelijks les nodig. Wat je vooral zelf moet doen is zelf veel oefenen en bezig zijn met je paard. Je kan gerust 1 keer per maand of 1 keer per 2 maanden eens een les nemen van vb 2 of 4 uur. Want met 1u les kom je vaak ook niet toe. je bent eigenlijk al een goed uur bezig met de voorbereiding op het rijden voor je werkelijk in je zadel zit, als jij en je paard al klaar zijn om te rijden, zowel fysiek als mentaal.

Het nadeel aan veel instructeurs die zichzelf Nh instructeur noemen is dat ze een beetje van alle stromingen wat kunnen en doorgeven aan hun leerlingen, maar je op een gegeven moment niet verder raakt waardoor je paard verveeld raakt en jijzelf gefrustreerd raakt omdat het altijd hetzelfde is. Mijn inziens is dat je dan eigenlijk beter een paar keer per jaar kan investeren in goede lessen waar je echt mee vooruit komt, dan te blijven aanmodderen...

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 23:36

@ willeke_nijs: Wat jij zo benoemd in dat 1e stukje geld voor mensen met eigen paard/ huur of verzorg paard.
Het meisje uit mijn klas heeft geen paard ter beschikking en moet dus gebruik maken van de manege paarden, misschien is het een unieke plek waar ik dan zit, want ik krijg 1x in de 2 weken 2 uur les met de paarden van die manege.
('t is overigens wel helemaal gebaseerd op de NH richting, niet dat er verwarring komt met gewone maneges).

Zo iets zoekt het meisje uit mijn klas dus ook maar goed ik denk dat ze zo iets dan niet hebben bij venlo :P
Zo wel hoor ik het graag hoor :)

maramunten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 23:10

Hoi allemaal,
Je kunt ook gebruik maken van een van onze eigen paarden tijdens de freestylelessen of cursussen.
Vraag om vrijblijvende informatie.
info@maramunten.nl