[AR] Kleine maten liverpool bitten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hoeftniet

Kleine maten liverpool bitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 19:33

Wij hebben vaak moeite om kleine maat liverpool bitten (9cm tm 11.5 cm) te vinden van goede kwaliteit, we zijn er daarom mee bezig om ze speciaal te laten maken. Voor ons vierspan willen ze graag met schuimbeugel hebben. Maar voor de jonge pony's ook weer graag met wat meer tongvrijheid en/of van rubber.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Welke bitten zou je graag uit willen kunnen kiezen en welke maat? Misschien loont het dan de moeite om er wat meer te laten maken.

Of anders waar kopen jullie de kleine maat liverpool bitten?

Divine

Re: Kleine maten liverpool bitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:21

Sprenger levert wel de "gewone" Liverpoolbitten en de postbitten in maat 9 cm tot 11.5 cm.
Met tongboog, schuimbeugel of van rubber wordt alweer lastiger, die heb ik ook nog nooit zo klein gezien.

Volgens mij kan elke ruitersportzaak ze wel bestellen bij Sprenger...

semo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:53

Wij hebben liverpool bitjes bij van Schie in Zwaanshoek vandaan die heeft ze speciaal laten maken en op voorraad. Ze waren € 29.95 en die van sprenger zijn ongeveer € 50.- en nog mooier als de sprenger bitjes ook.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:56

semo schreef:
Wij hebben liverpool bitjes bij van Schie in Zwaanshoek vandaan die heeft ze speciaal laten maken en op voorraad. Ze waren € 29.95 en die van sprenger zijn ongeveer € 50.- en nog mooier als de sprenger bitjes ook.

ik wilde inderdaad net zeggen, v. Schie heeft ze ook in kleine maatjes... Cool

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 14:30

Inderdaad kwa breedte zijn ze prima te verkrijgne in die kleine maatjes.

Probleem waar ik tegen aan loop is dat de bitjes die op de markt zijn allemaal te dik mondstuk hebben

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 14:37

LADPR schreef:
Inderdaad kwa breedte zijn ze prima te verkrijgne in die kleine maatjes.

Probleem waar ik tegen aan loop is dat de bitjes die op de markt zijn allemaal te dik mondstuk hebben

mee eens...

semo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 14:44

Het zijn geen grote bitten smaller gemaakt maar ook zijn de mondstukken veel dunner. Wilde dit toch even laten weten want wij hadden eerst ook van die dikke dingen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 14:45

Hoe dik zijn de mondstukken dan

Hoeftniet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 14:52

semo schreef:
Het zijn geen grote bitten smaller gemaakt maar ook zijn de mondstukken veel dunner. Wilde dit toch even laten weten want wij hadden eerst ook van die dikke dingen.

Hebben ze alleen "rechte stangetjes" of ook verschillende soorten. Rubber, tongvrijheid, schuimbeugels enz. De bitten die wij willen laten maken zijn niet zomaar verkleind, de stangen worden ook iets dunner en de bril is ook in verhouding.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 17:43

inderdaad, liverpools in de kleine maatjes hebben een dikker mondstuk dan de grote maten. erg vreemd.
ik ben nu in het bezit van 4 argentane liverpooltjes (10,5) met een zeer dun mondstuk. helaas worden deze bitjes niet meer gemaakt. af en toe tref je er nog 1 op MP.

een kleine myler zou ook een oplossing kunnen zijn. deze hebben ook een heel fijn mondstuk. meer daarover zou je eens bij renée (merrieveulen) kunnen informeren.

voor een schuimbeugel zou je ook een stuk tuinslang kunnen gebruiken. (alleen niet echt sjiek)
zelf zaag ik de onderste sleufen altijd van het bit, gezien ik deze toch niet gebruik en in het 4-span is er nog nooit 1 met een leidsel achter de schaar blijven hangen.

Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 18:42

Bekend probleem. Die ieniemienie mondjes waar dan al dat ijzerwerk in moet...

Onze shet heeft nu een (namaak) myler in met tongvrijheid en ze loopt er prima op. Met een gewoon utrechts bit of liverpool durfde/kon ze haar mond niet eens dicht krijgen, ze raakte daar zo van in paniek dat ze niet stil meer wilde staan. Ik heb ook gemerkt dat ze een bit met tongvrijheid fijner vindt dan zonder (zoals een gewone gebroken trens).

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 19:54

ik ben nu zelf bezig met een myler-namaak mondstuk met liverpool cheeks. voor de rest vind ik het altijd interessant te weten waar kleine bitten te krijgen zijn. vooral het vinden van een kleine maat bit met tongvrijheid blijkt nogal moeilijk, heb ik wel gemerkt. de dikte is idd ook vaak een probleem.

bij ooteman zag ik een liverpool cheek/ schaar, met een mondstuk dat verdacht veel lijkt op de Myler MB04. dat vind ik zéér interessant omdat ik momenteel een trens met dat mondstuk gebruik. ik heb dan ook een mail gestuurd naar ooteman voor meer info. volgens de site zou dat bit in maatje 10,5 te koop moeten zijn.

ik hou dit even bij, ik vind op maat gemaakt spul met ook een bril/ schaar in verhouding vind ik zéker interessant!

semo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:41

Die liverpool bij van Schie zijn echt in het totaal kleiner, dus de stang is dun en de brillen klein en fijn.
Je zou ze eens kunnen bellen want ze hebben zelf een spannetje schimmel shetten waar ze ook wedstrijden mee rijden en ze hebben Myler liverpool bitten in. Van Schie is de grootste
Myler dealer in Ned. misschien weten hun een oplossing voor jou.