Breezer @ grondwerk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NikkivanOlst

Breezer @ grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 16:07

Breezertje is nu bijna 6 maandjes, en het is tijd om te beginnen met een 'beleefdheidscursus' en oefeningetjes voor VD een basisje te leggen, ik probeer bij Breezer zo min mogenlijk met halstertouw te werken, in dit filmpje werkt ze dus voledig vrijwillig mee Knipoog

*klik-adore-*

Juangi

Re: Breezer @ grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:10

Ziet er goed uit! Hij vind het zo te zien echt leuk om te doen!

PS: Echt leuk die kippen rennen voor hun leven op de achtergrond:)

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:14

aaahh ziet er echt leuk uit Haha!
hoe maak je trouwens zo een filmpje ? moet je daar een speciaal programma voor hebben ?

Misty23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 16:49

Ziet er leuk uit! Erg ontspannen en je blijft goed rustig, geweldig! Succes er nog mee

Aaronsroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 21:56

xxxNaatjuhxx schreef:
aaahh ziet er echt leuk uit Haha!
hoe maak je trouwens zo een filmpje ? moet je daar een speciaal programma voor hebben ?

Ik weet niet hoe zij dit heeft gemaakt maar je kan dat maken met Windows Movie Maker, zo doe ik het namelijk Knipoog
x

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 11:09

Hey nikky ziet er goed uit hoor.
Wat is breezer toch een leuk ding.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 11:24

Ziet er goed uit hoor! Je ziet gewoon dat hij zich helemaal concentreert. Om die kippen moest ik wel even lachen Lachen

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:04

sorry dat ik het zeg, maar ik vid hem echt te jong voor dit soort dingen (wijken, spaanse pas, achterwaarts etc.). lichamelijk is hij er misschien aan toe, maar geestelijk is het nog een peuter.
en "vrijwillig" kan ik niet helemaal vrijwillig noemen als je hem steeds beloond met snoepjes.

Indilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 03:34

ziet er leuk uit, maar ik ben het met xElinenx een, vind 6 maanden er vroeg om met hem aan het 'werk'te gaan, laat hem nog lekker even veulen zijn.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 10:13

Indilover schreef:
ziet er leuk uit, maar ik ben het met xElinenx een, vind 6 maanden er vroeg om met hem aan het 'werk'te gaan, laat hem nog lekker even veulen zijn.

dan is het maar goed dat het voor Breezer meer een spelletje is dan 'werken' ze weet nog niet eens wat werken is... Knipoog

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 10:20

Ik vind het prachtig dat je lekker met haar aan het spelen bent, je ziet dat ze graag bij je is en er is niks mis met een veulen zijwaarts te laten gaan, heeft ie niks van hoor. Je moet er alleen geen systematische training van gaan maken. daar struikel ik over, hier niet over! In tegendeel, ze vind dit spelen en ze krijgt er nog een beloning voor ook, zo stimuleer je alleen maar haar interesse voor de mens! Niks mis mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 10:24

xElienx schreef:
sorry dat ik het zeg, maar ik vid hem echt te jong voor dit soort dingen (wijken, spaanse pas, achterwaarts etc.). lichamelijk is hij er misschien aan toe, maar geestelijk is het nog een peuter.
en "vrijwillig" kan ik niet helemaal vrijwillig noemen als je hem steeds beloond met snoepjes.

Het ziet er idd leuk uit, maar het lijkt mij dat hij alleen achter je aan loopt omdat hij een snoepje krijgt. Dat met de kont naar je toe lijkt mij puur uitdagen, ik zou daar mee oppassen.
Overigens heb ik net gelezen op deze site http://www.paralelli.eu/ gelezen dat paarden je als onderdanige zien als je voer met ze deelt, dus misschien vandaar het 'op het oog ontschuldig lijkende' draaien met de kont.

En zo lang het verder spelen blijft vind ik het geen belasting, maar probeer dat maar eens zonder zweepje, snoepje of lijn, dat vind ik een stuk knapper...

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:00

heej hoe heb je dat allemaal geleerd! ben wel bezig met de basis! kijk mij mijn filmpjes en dan Givano in training! maar zo dat rond draaien en achteruit lopen terwijl jij je hand op zn kont houd heb geen idee hoe je dat moet doen!.
hou je wel in de gaten dat achteruit lopen voor die jonkies niet zo heel goed is!..

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:14

Zoals ik al zei, is dat achterwaarts gaan, dreigen en dus een natuurlijk respons. Echter is het hier wel om te spelen, maar het is niet tof om je paard/pony dat aan te leren, want mochten ze iets te fanatiek worden, kunnen ze gemeen slaan. Ze bedoelen dat dan speels, maar jij kunt daar minder goed tegen dan een paard Tong uitsteken Dus ik zou dat niet te veel doen, tenzij je je paard echt goed kent.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:25

@Joolien: mijn paard kan ook 'achterwaarts de hand volgen' als vd-oefening, is voor hem zeker niet het uiten van een bedreiging hoor. Je vraagt een aangeleerde oefening, als je paard dan opeens zou gaan trappen, zit er wel meer mis Knipoog

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 13:32

@joolien

zoals je mischien kunt zien heb ik geen lijn of zweepje.

@ meerdere mensen
ik ben heel blij dat het achteruit lopen op commando gezet is, want daar heb ik het bokken grotendeels mee verholpen, als ze nu kont toekeert bokt ze niet, en ik ken echt dat Veulentje wel Knipoog

en ik heb al meerdere keren gehad dat ze zich weer eens in de nesten had gewerkt, gaat ze weer tussen de draden door en staats ze bijv. in een nauwe gang waar ze niet kan omdraaien, gewoon even achteruit en het is opgelost Bloos

voor Breezer zelf is het echt puur spelen, en ze ziet het helemaal niet als werk Knipoog

Honey_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:09

Ziet er echt lief uit Lachen
Leuke pony, leuke momenten Lachen

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 10:49

Ik vind het er ook leuk uit zien. Wat voedselbeloning betreft, lopen de meningen uiteen Ik ken de site parrelellie.eu, maar ben het met meer dingen die daarop staan niet eens.

Er zijn een aantal goede trainers die voedselbeloning veroordelen en er zijn minstens net zo veel goede (bekende) trainers die het als een supergeschikt hulpmiddel zien.

Dat het ook voor problemen kan zorgen, is bekend. Maar het probleem ligt dan niet zozeer in het voedsel zelf, maar in de verhouding tussen paard en baas.
Daarom is het voor beginners, die nog hun weg moeten zoeken in de omgang met paarden, geen aanrader want dat kunnen idd gevaarlijke situaties ontstaan. Maar wanneer de verhoudingen stabiel zijn en de trainer weet wat hij doet, kan voedsel een goed hulpmiddel zijn.

Het achterwaartslopen op kommando is een spel wat zowel bij parelli als bij vd wordt gedaan en wellicht bij nog wat anderen. Niets op tegen, als het gecontroleerd gebeurt en op commando.

SanneK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 12:23

Leuk filmpje zeg! En wat een super schattig veulentje zeg! Ja