[AR] Menhoofdstel Picasso of leer....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Evelike

Menhoofdstel Picasso of leer....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 16:43

Welk menhoofdstel gebruiken jullie voor je paard?

Ik ben op zoek naar een hoofdstel, zonder oogkleppen en met blauw onderlegd. Voor mijn
Belgisch trekpaard heb ik een blauw Sieltec tuig, en zoek dus een leer halster met blauw
onderlegd.

Bij Picasso zag ik dat dit kan, maar heeft iemand ervaring met dit merk. Hoe houdt het zich
op langere termijn? Want zover ik weet is het een soort plastic.

Of weten jullie andere merken of zadelmakers die deze hebben/maken, en eventueel de prijs
ervan. Heb er al een aantal gemaild, maar nog geen antwoord op gehad.

Nouvel

Re: Menhoofdstel Picasso of leer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 18:13

Cowgirl hier op bokt heeft een Picassotuig, je zou haar eens kunnen vragen hoe het bevalt.

Volgens mij is de kwaliteit van het kunststof prima, maar ik las een tijdje terug iets over roestende gespen, maar ik weet niet of dat om de hoofdstellen ging...

Ik heb zelf een kunststof tuig en daar een leren hoofdstel bij, en dat bevalt prima.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 18:24

Mijn tuig heb ik weer terug gebracht vanwege de roest.
De gene bij wie ik het vandaan heb is ook gestopt met verkopen van deze tuigen wegens omstandigheden met de dealer in spanje.

Ik heb mijn geld keurig terug gekregen en dat staat weer op de spaarrekening. gelukkig heb ik mijn leren tuig nog.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:19

Ik wist inderdaad dat hij ermee was gestopt.
Jammer dat je je tuig nu niet meer hebt, maar het is wel heel netjes geregeld zo!
Heb je al wat anders op het oog?

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:23

Zilco heeft ook kunststof tuigen, die kan je ook met kleur onderlegd krijgen.
voor het hoofdstel zijn de frontriemen in kleur verkrijgbaar.
voor meer info kan je me pben

MenFreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:26

Idd, ik dacht ook aan Zilco..

Ik heb het ook, en ben er super tevreden over. Is misschien niet zo chique als leer (vinden de kenners) maar is heel makkelijk in onderhoud. Nu maakt dat voor alleen een hoofdstel niet het verschil. Maartoch

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 13:05

ik heb ook nog steeds zilco in mijn hoofd maar ben er op dit moment eigenlijk een beetje klaar mee. Aan de picasso ging ook heel wat gesleutel aan vooraf voor ik een keertje kon rijden en uiteidnlijk heb ik er maar 3x mee kunnen rijden.

Mijn leren tuig past gewoon super dus ik denk dat ik het daar maar weer mee doe tot dat die aan vervanging toe is.
Nu kan ik mijn geld van de picasso bij een nieuwe wagen leggen. daar heb ik al wel iets op het oog maar kom nog een paar honder eu te kort....en de loterij was me ook al niet goed gezint dit jaar..dus nog ff sparen.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:42

Cowgirl schreef:
ik heb ook nog steeds zilco in mijn hoofd maar ben er op dit moment eigenlijk een beetje klaar mee. Aan de picasso ging ook heel wat gesleutel aan vooraf voor ik een keertje kon rijden en uiteidnlijk heb ik er maar 3x mee kunnen rijden.

Mijn leren tuig past gewoon super dus ik denk dat ik het daar maar weer mee doe tot dat die aan vervanging toe is.
Nu kan ik mijn geld van de picasso bij een nieuwe wagen leggen. daar heb ik al wel iets op het oog maar kom nog een paar honder eu te kort....en de loterij was me ook al niet goed gezint dit jaar..dus nog ff sparen.

Wij hebben zilco en zijn er echt super tevreden over.
Komt ook niks anders meer hier.

MenFreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:05

Wij doen ook zeker niks anders..
Niet alleen de tuigen zijn super, de service is ook perfect. Alles kan zo geruild en ze kwamen het bij mij (zelfs op Texel dus!) op passen en op maat maken. Super!

Evelike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 17:08

Iedereen bedankt voor de reacties.

Heb contact gehad met een leverancier van Picasso, en die hoofdstellen zouden voor een trekpaard ook te groot zijn. En een maat kleiner weer net te klein.

Zilco is inderdaad ook een mooi tuig, heb het vaker gezien.

Maar we laten nu een leer hoofdstel maken, bij Simons in Heeten. Misschien iemand die daar ervaring mee heeft?

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:55

De meningen over Simons in Heeten zijn verdeeld.
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar mijn zus heeft er twee menhoofdstellen laten maken (zonder kleppen trouwens).

Deze zijn wel vrij simpel, maar degelijk gemaakt en van mooi soepel leer dat zich erg goed houdt.