Hoe kan ik de veiligheid van een "zelfgemaakte" recreatiewagen inschatten? De kar is gemonteerd op een bestaand onderstel. Zijn er bepaalde specificaties die dit bepalen? Hoe kan ik het zwaartepunt bepalen? Hangt dit af van de zwaarte van het materiaal? Er is een deel aluminium gebruikt voor de instap en bovenkant. Hoe hoog/breed zou de kar moeten zijn? (maat paard), bok/zitgedeelte. De wielen zijn ongelijk (achterste is groter) maar ophanging is halverwege dus zwaartepunt is hetzelfde als het het gelijke wielen zouden zijn. BTW het gaat om luchtbanden. Is er een verschil als je bv. een steen/stoeprandje/kuil raakt met een groot wiel? Zijn er nog andere zaken waar ik aan zou moeten denken? Kan ik op iets dergelijks nog een rem monteren?
Ik wil met mijn Fries gaan mennen (zij is al beleerd voor de kar), recreatief, geen marathon (alhoewel ik de snelheid erg leuk vind maar geen punica heb voor zo'n snelle kar), rijd wel in een gebied met enig hobbelig terrein. Wat zijn de prijzen voor dergelijke karren. Zal wel uiteen lopen maar misschien weet iemand een richtprijs voor een nette HUBO-kar.