Mijn instructeur zette er gisteren toen we voor de 3e keer met haar alleen aan het rijden waren hier best veel druk op. Ik moest heel veel stelling naar rechts vragen en hij tikte behoorlijk rechts bij met de zweep. Ze ging hier eerst heel erg op in verzet (er tegenin duwen of er voor weglopen, zoveel dat we uiteindelijk tegen een boom zaten...) en daarna ging het wel iets beter, maar toen toen was ze ondertussen zo nat dat het schuim erop stond...
Dit gaat eerlijk gezegd een beetje tegen mijn gevoel in. Het zal wel de juiste manier zijn en hij ziet ook wel goed ze meer moeite heeft met rechtsachter ondertreden. Maar het is allemaal nog zo nieuw voor haar en ik ben zo bang dat ze het op deze manier straks helemaal niet leuk meer vindt om voor de wagen mee te gaan....

Hebben jullie misschien tips hoe ik haar de rechter stelling en buiging om een rustigere en wat vriendelijkere manier aan kan leren?
Zodat ik daar zelf op een ontspannen manier aan kan werken. Of is het gewoon zo daar ze er 'even doorheen' moet?
De linkswending gaat wel goed en onder het zadel heeft ook wel wat moeite met rechtsachter, maar ze heeft dan wel een mooie stelling en buiging. Ik rijd M-dressuur met haar, dus wat dat betreft moet ze het allemaal best wel kunnen dacht ik.