Paard buigt alleen met snoepje, hoe overstappen op commando?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

iloveuy

Paard buigt alleen met snoepje, hoe overstappen op commando?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 17:35

Dag lieve mensen.
Ik heb een vraagje mijn paardje kan nu een beetje buigen maar alleen met een snoepje en dan naar de grond.
Soms doe ik er geen snoepje in mijn hand.
Maar dan krijgt hij hem erna.
Maar hoe moet ik nu verder??
En hoe moet ik overstappen op een comdo daarvoor??
Willen julie aub er op reageren??

Gr.
Laatst bijgewerkt door Judje op 31-12-08 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

Meerreell

Re: Beste mensen willen julie dit aub lezen!!!en reagere??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:56

Ik denk dat je gewoon zo moet doorgaan,, en als comando misschien dat je zelf elker keer meebuigt? Zodat als jij buigt dat hij dat na een tijdje ook doet.

AdnerB

Re: Beste mensen willen julie dit aub lezen!!!en reagere??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 09:15

neem de tijd om te oevenen je paard kan niet in 1x alles goed doen..geduld is een schone zaak!

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 09:19

Ja..oefening baart kunst. Vaak herhalen en er zo een commando aanplakken. Dat commando tijdens het uitvoeren vaak herhalen. En veel 'braaf-en' en 'goedzo-en'.
Maar vooral veel oefenen. Rome is ook niet in één dag gebouwd.
Laatst bijgewerkt door Judje op 31-12-08 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Offtopic over titel verwijderd. Wanneer je zoiets opvalt kan je beter TeMmen zodat moderators het aan kunnen passen.

Innamorato

Re: Paard buigt alleen met snoepje, hoe overstappen op commando?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 14:15

Een ''kunstje'' aan en commando plakken gaat in drie fases.
In de eerste fase begeleid je je paard door het commando steeds te geven als het paard met de oefening bezig is. Als je het idee hebt dat je paard het commando met de oefening begint te associëren, ga je het commando steeds vroeger geven. Dat is de tweede fase. En als het paard tenslotte op jouw commando de oefening uitvoert, stap je over op de derde fase; je beloont alleen nog maar als het paard binnen een x aantal secondes op jouw commando reageert. Dat x aantal maak je steeds iets kleiner, zodat je paard steeds scherper op je hulpen gaat reageren.

Zoals hierboven is gezegd, is geduld een schone zaak. Verwacht niet te veel Lachen En nog één tip: werk er naartoe dat je alleen beloont als de oefening wordt uitgevoerd nadat jij een commando hebt gegeven. Als je paard de oefening te pas en te onpas gaat uitvoeren zonder jouw commando, heb je binnenkort een overal buigend paard!

(en als je het echt makkelijker wil maken voor jezelf kun je met een beloningssignaal gaan werken, maar dat is een ander verhaal)