Door dracht en veulentjes hebben ze al een tijdje niet meer in het span gelopen, en heeft Ciara alleen gelopen. Ze hebben nu 3x weer in het span gelopen, en op zich gaat dat goed. Probleem is dat Ciara het heerlijk vind om naast mams te lopen, zonder echt te trekken. Het liefst zou ik daarom een losse evenaar hebben, maar dat kan helaas niet op onze kar. Zou korter maken van de strengen dit kunnen oplossen?
2e probleem is dat de aanspanning wat naar rechts trekt (Ciara loopt echt tegen de boom aan). Daardoor ben ik eigenlijk constant naar links aan het sturen. Katinka heeft daardoor haar hoofd in een soort linkerstelling, terwijl Ciara schijnbaar geen teugel voelt? We zijn gisteren wat aan het proberen geweest met verschillende teugellengstes (Katinka langer zetten, Ciara korter) maar toen had ik helemaal geen teugeldruk meer bij Katinka waardoor die wat gehaasd ging lopen.
Pfff lastig te omschrijven allemaal, maar hoop dat jullie snappen wat ik bedoel..
Dit is in ieder geval het span:
http://nl.youtube.com/watch?v=O04rsAk1PBQ
Links staat Ciara, rechts Katinka (vanaf de kar gezien dan)
Hier kun je goed het verschil in ruglengte zien:

[AR-ITP] Tweespan Tinkers voor de wagen aan het werk
Hoop dat mijn probleem duidelijk is, en hoop op tips

(of iemand in de buurt die goed 2-span kan mennen en mij een keer wil komen helpen
)