Hulp gezocht.. Jong paard en Cavaletti lopen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BBMarin

Hulp gezocht.. Jong paard en Cavaletti lopen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 21:22

Ik heb een 2,6 jarige ruin en ik wil hem afentoe tijdens het (los)longeren over cavaletti's laten lopen.
Als ik met hem er over heen wandel, loopt hij zo achter mij aan.. maar zodra hij het "zelf" moet doen gaat hij er steeds maar langs..
Heb al geprobeerd heel kort aan de lijn, dus als t ware naast hem lopen en hem zo er over heen te sturen, maar dan nog gaat hij er langs..

Hij heeft een beenblessure gehad ( wond ) en heeft 2 maanden stil gestaan, dus wil weer n beetje zn beenkrachten terughalen en beetje afwisseling ( doe nog super weinig hoor! )

Dus.. wie heeft er tips om hem over die cavaletti's te krijgen?? Duivel

p.s. weet niet of dit goed staat!!!

Scum

Re: Hulp gezocht.. Jong paard en Cavaletti lopen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 08:44

--> LO

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 09:10

tussen jou en de cavaletti's een stukje afzetting met lint misschien?

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 09:24

Kleiner beginnen, lijkt me..
Met 1 of 2 balkjes, en dan een soort doorgang maken waardoor hij moet gaan, 1 kant de bakrand en de andere kant 1 of 2 cavaletti (als je die met kruisjes/blokken hebt) gestapeld, of iets dergelijks.
Mijne deed dit in het begin ook niet, maar we hebben met longeren en lange lijnen geoefend om door doorgangen te lopen, om pionnen heen, om stoelen, kruiwagens, schrikdraadpaaltjes met wapperende lintjes, over rubber matten en autobanden (zonder velg), en zo verder. Dit was deels voor de broodnodige afwisseling, deels als schriktraining en als resultaat gaf het dat hij beter te sturen was aan 1 longe of aan de lange lijnen.