nieuwe site ondekt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bispax

nieuwe site ondekt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 08:53

heb een nieuwe site ontdekt wat vinden jullie ervan

zelf vind ik veel waarheden in ...

het is een beetje antie Nh maar wel op een eerlijke manier

http://www.paralelli.eu

graag wil ik hier over discuseren ...hoe vinden jullie deze meningen over NH

Bramasole

Re: nieuwe site ondekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 09:03

Ik ga de site lezen, heb al een paar pag. door gespit maar er staat best veel dus neem even de tijd.
Als eerste komt het een en ander lekker duidelijk, droog, to the point over, houd ik wel van.

Misschien wel leuk eigenaresse van de site ook een mailtje te sturen van dit topic, kan ze mee discuseren en vragen beantwoorden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:07

Ah, komt zij ook weer eens langs Haha! Haha!
Als je de site in de context kunt lezen van degene die het geschreven heeft, dan is het een zinvolle site.
NH? Wat is jouw defenitie van NH? Zoveelste vorm van aap-kunstje-leren? Het gros hier (en elders) komt ook nu weer niet verder dan proberen het plaatje te immiteren dat "de Meester" laat zien. Wat daarachter zit wordt niet begrepen..........

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:50

Het zou best een aardige site kunnen zijn als de eigenaresse zichzelf niet zo ontzettend ophemelde. Net zoals sommige NH'ers ook doen trouwens.
De hele manier van schrijven op de site ontneemt bij mij de zin om er verder in te lezen, terwijl ze vast wel wat goeds te melden heeft.
Verder is het heel makkelijk om zomaar vanalles af te kraken zonder zelf een duidelijke alternatieve visie en oplossingen te leveren Knipoog

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 21:33

Ooooh, dit is al zooooo oud ... !

Tsja, wat vind ik er van. Ik zie er de humor niet erg van in. Vooral dat stuk over bitloos en ijzerloos gaat echt hélemaal nergens over.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 00:57

Ik kende die site ook al. Ben het wel met wendy eens. Vind ook dat de schrijfster vooral zichzelf erg geweldig vind en erg gemakkelijk zaken op oppervlakkige wijze afkraakt.
Een eigen visie tegenover de visie van bepaalde NH stromingen stellen is prima, mits goed onderbouwd.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 00:59

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 09:08

Wendy schreef:
Het zou best een aardige site kunnen zijn als de eigenaresse zichzelf niet zo ontzettend ophemelde. Net zoals sommige NH'ers ook doen trouwens.
De hele manier van schrijven op de site ontneemt bij mij de zin om er verder in te lezen, terwijl ze vast wel wat goeds te melden heeft.
Verder is het heel makkelijk om zomaar vanalles af te kraken zonder zelf een duidelijke alternatieve visie en oplossingen te leveren Knipoog

Die "alternatieve" visie geeft ze wel degelijk. Dat haar visie niet in jouw straatje past, is jouw probleem, niet dat van haar.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 17:44

www.paralullie.nl

Knipoog

ergens ben ik het wel met haar eens, zie het stuk over 'hoe word ik een NH goeroe' maar ik ben het totaal níet eens met haar niet beargumenteerde verhaal over 'wel geen ijzers'. Haar enige tegenargument is 'we rijden op de paarden', en dat kan eenvoudig weerlegd worden. Bovendien haalt de websiteschrijfster strasser en natuurlijk bekappen doorelkaar, waaruit blijkt dat ze zich dus nooit echt verdiept heeft in beide stromingen.

Verder wordt beweerd dat een paard standaard zes weken kreupel loopt na een bekapping. Ook hier wordt de plank weer volledig misgeslagen. Wie zegt dat dat zo hoort? Waar staat dat geschreven? In welk boek over natuurlijk bekappen staat dat dat normaal is? De schrijfster heeft haar vakliteratuur kennelijk niet bijgehouden.

Op de website is een lijst aangelegd van NH sites met daarachter welke opleidingen de personen achter de sites genoten hebben. Bovenaan, jawel, pronken alle titels en behaalde diploma's van de websitebouwster. Verder heeft niemand op de lijst zo'n indrukwekkend aantal diploma's.

Grappig is om te zien hoe bepaalde grote namen zichzelf lijken te verantwoorden. Niemand had 10 jaar geleden van Emiel Voest gehoord, nu ben je 'erkend' als je bij hem een opleiding hebt gedaan. Emiel Voest heeft zelf zijn kennis ook bij grote namen vandaan gehaald als Monty Roberts, Parelli etc. Zou hij ook gecertificeerd zijn door deze grote namen?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:04

ikke schreef:
Die "alternatieve" visie geeft ze wel degelijk. Dat haar visie niet in jouw straatje past, is jouw probleem, niet dat van haar.

Ik heb geen probleem Haha!
Ik geef alleen aan wat ik van die site vind en dat ik het erg makkelijk vind wat ze doet. Ik zie er verder ook weinig positiefs in. Afkraken is erg makkelijk, een bruikbaar alternatief zie ik er niet in. Laat ik het woordje bruikbaar er dan maar even bij zetten.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 09:14

Arabesk schreef:

Je maakt je hier redelijk schuldig aan hetzelfde als wat je de ander verwijt. Potten en ketels en zo.
Wat jij mist (en die anderen ook) is het inzicht in het individu.
Dat is tevens het hele probleem, niet alleen in de NH-wereld, maar ook in de "traditionele" wereld; men scheert alles maar over één kam en denkt daarmee weg te komen. Bokt staat er vol mee, maakt niet uit vanuit welke hoek je het bekijkt. Zolang mensen niet in staat zijn te kijken naar wat het individuele paard nodig heeft en ervoor te zorgen dat het paard dat ook krijgt, zonder hun eigen beleving te projecteren op datzelfde paard, tot die tijd zal het niveau ook niet stijgen naar een punt waarbij objectief naar het individu wordt gekeken. Niet hier op Bokt, niet in de traditionele paardenwereld en ook niet in de NH-wereld.
Wat kennelijk maar niet wil doordringen is dat er geen stromingen zijn, alleen individuele paarden. De rest is marketing, precies zoals Paralleli dat omschrijft.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 16:56

het verschil is dat ík wel onderbouwd beargumenteer en zij niet Sigaar

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 23:15

Arabesk schreef:
het verschil is dat ík wel onderbouwd beargumenteer en zij niet Sigaar

Punt is dat ik jouw argumenten even simpel afschiet als dat jij ze opvoert.
Er bestaan namelijk geen argumenten voor de hele groep, alleen argumenten voor het individu. Die fout maak jij net zo hard als het gros hier op Bokt, in de NH- wereld EN in de traditionele wereld.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 14:48

Het hele totaal plaatje van de site "pakt" mij niet. Sorry, 3x niks.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 18:37

Sorry, vind het niet zo'n fijne site.

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:13

Gipsylover schreef:

En qua web"design" alleen al.... pokke lelijk Haha!
De inhoud was ik snel beu...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 23:04

Sin schreef:
Gipsylover schreef:

Zegt meer over de lezer dan de schrijver.............

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 10:48

ikke schreef:
Sin schreef:

Kan jij zeggen...
Ik loop gewoon niet zo hoog op met mensen die zichzelf lopen op te hemelen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 10:50

ikke schreef:
Sin schreef:

Nee, het zegt in ieder geval dat de schrijver niet de moeite neemt om zijn/haar ideeen op een aantrekkelijke manier te presenteren Haha! Knipoog

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 18:29

Goh, weer wat meer info gevonden.
Dat stukje over dat de riempjes onder de kin "vastkomen te zitten" , ben ik dus niet de enige die dat merkt :S
" Vaak blijven de over elkaar schuivende riempjes vasthangen"

Nogal vervelend om om de zoveel meter ff die riempjes weer goed te doen.

Maar kan eigenlijk niet echt vinden welk bitloos hoofdstel er nu als goed uitkomt en of goed te gebruiken is voor het inrijden,,,, of heb ik het gemist??

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:49

ikke schreef:
Arabesk schreef:
het verschil is dat ík wel onderbouwd beargumenteer en zij niet :7

Er bestaan namelijk geen argumenten voor de hele groep, alleen argumenten voor het individu. Die fout maak jij net zo hard als het gros hier op Bokt, in de NH- wereld EN in de traditionele wereld.

Klopt, maar zo'n site kan wel iet of wat ontnuchterend werken imo.
Al gaat zij er vrij rebels tegenin en inderdaad, vrij ongenuanceerd.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:34

ponyzotje schreef:
ikke schreef:

Klopt, maar zo'n site kan wel iet of wat ontnuchterend werken imo.
Al gaat zij er vrij rebels tegenin en inderdaad, vrij ongenuanceerd.

Ik ken degene achter deze site persoonlijk en ja, ze is ongenuanceerd en rebels maar dat is ook precies de toon die in veel "alternatieve" hoeken wordt aangeslagen. Ze WEET waar ze over praat en is bovendien in staat om te nuanceren als het op het individu aankomt. Dat kan ik van veel mensne hier niet zeggen.........

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:35

ze weet níet waarover ze praat, aangezien ze klakkeloos strasser en NB op één hoop gooit. Ze heeft zich er niet in verdiept, da's duidelijk :7