[AR] benji voor de kar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sascho

benji voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 18:59

poging 2! ik had net een heel topic af, druk ik perongelijk alles weg!
dus opnieuw!

dit is benji mijn mini pony hengstje, hij is nu 4 en half jaar en kwam al bij mij voordat hij 1 was.
ik heb hem dus zelf beleerd voor de kar toen hij ongeveer 3 en half/4 was.
we hebben een tijdje niet gerden door wat persoonlijke redenen en zijn vandaag weer lekker een stuk gaan rijden, we rijden alleen recreatief, gewoon lekker stukjes langs de weg en door het park, we gaan samen overal heen!

kimberley en djinty gingen vandaag met ons mee, kimberley komt mij vaker helpen met de ponys en djinty is mijn andere mini hengstje, hij is al wat ouder en loopt dus niet meer voor de kar.
nadat we een stuk hadden gereden wat djinty moe en kwamen wij langs deze parkeeerplaats en omdat benji nog veel te veel energie had kwamen wij op het idee dat kim wat fotos ging maken en ik benji nog even lekker kon laten lopen.

ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
groetjes

1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6
Afbeelding
7
Afbeelding
8
Afbeelding
9
Afbeelding
10
Afbeelding
11
Afbeelding
12
Afbeelding

Anoniem

Re: benji voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:04

Hee. Lachen ziet er goed uit!
Leuke foto's!
Snel weer samen wat afspreken. Lachen
groetjess

Larissa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:18

heee sascha!!

wat een leuke foto's zeg!!
en benji doet het erg goed zo te zien!!
wat zit jij lekker hoog zeg! handig!
ik ga als ik keertje tijd heb ook wel met je mee als je dat leuk vind. hoe heb je kimberley en djinty meegenomen dan? lopend?

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:34

leuke pony! alleen vind ik de combinatie een beetje uit verhouding. de kar is vrij hoog. ik heb het idee dat je daardoor ook steeds voorover gaat zitten.
Ook krijg ik het idee dat het lamoen in de hals van je pony prikt. deze hangt ook vrij laag (goed te zien op foto 6)

verder vind ik het lastig te beoordelen gezien de kwaliteit van de foto's

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:36

ik ga met bovenstaand mee, erg leuke pony maar je lamoen zit echt te laag.
verder heb ik ook nog een tip, gewoon rechtop zitten en je armen dragen. op de manier zoals je nu zit (hangend op je knieën), wordt nuanceren in het sturen moeilijker, je armen zitten vanaf de onderarm vast. daarnaast kan je met je houding niet meegaan.

netjes rechtop op de bok zitten moet je maar vergelijken met rechtop op je paard zitten, op de bok is je houding (ook voor je eigen gezondheid) ook van belang.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:37

Verplaatst ITP -> AR-ITP

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 08:22

Appaloosa.....leuk hoor.
tips heb je al gekregen, ik weet dat het vaak passen en meten is met spullen voor die kleintjes.

Ik wens jullie alvast heel veel menplezier toe!

Larissa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 09:52

ik kom wel een keertje bij je kijken sascha. dan kijken we ook even of inderdaad we wat kunnen doen aan het lamoen. ik heb er niet heel erg veel verstand van maar dat soort dingen kan ik dan nog wel zien. maar op de foto's is het een beetje lastig..

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:39

Wat een leuke pony Lachen

Ik sluit me aan bij de tips die je al gekregen hebt. Zelf een beetje een actievere houding, maar dat lijkt me wel moeilijk als je zo hoog zit Knipoog

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 20:08

Leuke combinatie! Lachen
Verder ga ik met de andere mee, en probeer rechtop te zitten wees trots op je aanspanning! Haha!

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 13:44

ik ben ook wel aan het kijken naar een andere kar, deze is inderdaad wat hoog maar erg licht daarom heb ik deze toen ook gekocht, ik zal eens even kijken naar de lamoen die zou inderdaad wat hoger kunnen! hij prikt in ieder geval niet in zijn hals want die uiteinden zijn erg ver naar buiten gebogen! maar zal eens met je kijken laris:)
dankjullie wel voor de tips:)!