[AR] Wat voor wagen voor mijn NF?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stal_Fiore

Wat voor wagen voor mijn NF?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 21:38

Ik wil op korte termijn mijn New Forest Pony laten beleren voor de kar.

Maar aangezien ik zelf nog een leek ben op het gebied van mennen, heb ik wat advies nodig.

Wat voor wagen zou geschikt zijn voor mijn pony? En wat voor tuig (leer, nylon?)

Mijn pony is 1.35 m. En ik wil de kar gebruiken voor verschillende ondergronden.

Wie kan mij wat advies geven?

Sjonniej

Re: Wat voor wagen voor mijn NF?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 10:14

Misschien kan je eerst even de zoekfunctie gebruiken, dan zul je echt al een heleboel vinden. Zeker over het tuig; leer vs. nylon.

Kwa maten zal je een Pony-tuig moeten hebben denk ik, tenzij hij erg grof ik. Mijn heeeeele smalle NF-pony van 1.38 moest zijn tuig delen met een NRPS'er van 1.48 en had daarom een Cob-tuig. Maar bij het Cobtuig zat alles op zijn kleinst, een Pony-tuig was voor hem mooi geweest.
Kwa wagens heb je niet echt standaard maten en zul je gewoon eens je eisen op een rijtje moeten zetten en langs een dealer moeten gaan.

Elske_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:44

Welk tuig je moet hebben ligt sterk aan de bouw van je pony. By Ideal tuigen is het mogelijk verschillende onderdelen in verschilende maten te kopen: je bent dus niet verplicht of een pony- of een cobtuig te kopen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:19

Ik zie dat je in Leiden woont.
Als ik jou was zou ik een keertje bij v. Schie in Zwaanshoek gaan kijken.
Die heeft alle soorten tuigen van Ideal en levert ook nieuwe en soms gebruikte wagens.
Die kan je in ieder geval wat dingetjes laten zien en advies geven.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 16:33

Bedankt voor de tips!

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 21:37

Mijn pony van 1.35 heeft een merkloos ponytuig van leer maat pony, van goede kwaliteit vind ik zelf. Het is maar net wat je graag wilt, nylon zou ik niet adviseren, leer of kunststof.

Voor wat betrefd een wagen, ik ben erg tevreden over de Leica, wil je meer info, dan mag je mij gerust een pb sturen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:56