naar mijn weten is een Franse volbloed gewoon een in Frankrijk gefokte volbloed. Daarnaast bestaat er een Franse draver en een Frans selle francais (rijpaard dus) waarin ook veel bloed zit.
Het best is om naar de stamboeknaam van het paard te vragen en dan te kijken of je te maken hebt met een volbloed (een exrenpaard, veelal) of een draver of eventueel een selle francais. Hoewel die laatste waarschijnlijk hier niet bedoeld is. Eigenlijk is ook een draver geen volbloed, maar dat wordt vaak wel met elkaar verward helaas.
Een Franse volbloed heeft dezelfde eigenschappen als een Engelse, Duitse of Amerikaanse (of Nederlandse, Belgische) volbloed. Hij is alleen in FR gefokt.
Van dravers heb ik weinig verstand daarvoor zou je even een bezoekje aan dravers.nl kunnen brengen.
Het lijkt me wel verstandig om van te voren te bekijken wat de verkoper bedoelt met zijn 'franse volbloed' want het maakt nogal een verschil of je een rijpaard koopt of een oudrenpaard, zeker als je het dier niet alleen voor recreatie koopt. Verder is het ook wel fijn als je van te voren weet of je het dier nog moet omscholen, bijvoorbeeld.
ik hoop dat je hier iets aan hebt.