Clinton Anderson trainingsdvd's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TurdusMerula

Clinton Anderson trainingsdvd's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 00:38

Ik ben heel benieuwd naar de dvd's van Clinton Anderson over grondwerk:
    Gaining Respect & Control on the Ground Series I DVD

Nu ben ik ook heel benieuwd hoe diegenen die deze dvd's hebben daar aan zijn gekomen. Ik heb gezien dat je ze van Adersons eigen site kunt bestellen. Tweedehands zijn ze niet zo gemakkelijk te vinden (al helemaal niet binnen Nederland).

Hoe bevallen de dvd's jullie en hoe zijn jullie eraan gekomen? Lachen

callippo

Re: Clinton Anderson trainingsdvd's

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 00:51

Ik heb er vorig jaar een paar geleend van een vriendin. En weer heel snel teruggegeven! Verschrikkelijk, wat een lomperik is dat!
Achteraf nog wel gelachen om zijn quotes "you can never back up your horse too much" maar eigenlijk was het diep, diep triest. Een zeer slechte kopie van Parelli, die duidelijk wat gemist heeft toen Pat vertelde over feeling en relationship...

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 00:55

Jij vond hem dus eigenlijk te grof? Ik vind sommige dingen wel 'lekker duidelijk', soms iets te zwart-wit, maar ben er ook niet zo sterk in thuis; baseer die mening niet op die dvd's zelf.

Bedankt voor je reactie! Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 01:50

Clinton Anderson heeft een heel andere insteek dan Pat Parelli. Anderson wil meer een probleem fixen, Parelli heeft er een heel (psychologisch) systeem omheen. Dat betekend niet dat Anderson per definitie slechter is, of grover is, of Parelli slecht imiteerd. Ga geen Appels met Peren vergelijken. De een heeft meer met Parelli, de ander meer met Anderson. Ik heb zowel van Parelli, als ook van Anderson nuttige dingen geleerd.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:22

Volgens mij staan er de laatste tijd wel eens DVDs van hem op Ebay. Heb er zelf totaal geen ervaring mee, maar wilde de tip even delen Knipoog

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:56

inderdaad Ebay heeft er heel veel, maar dan wel in de .com versie, in .nl vindt je niks Knipoog
Ik heb ze ook en ik moet zeggen ik ben het roerend met Cassidy eens, ik vind ze uiterst leerzaam en gebruik ze ook naast Parelli.

Beeezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 00:12

IK heb hier de set Gaited Horsemanship van Anderson liggen. Die wil ik wel verkopen. Mocht je interesse hebben, dan graag een pm.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 00:14

Bedankt voor je reactie. Ik was vooral beniewd naar genoemde dvd's maar denk hier nog even over. Lachen