longeren met 1 oog

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

charleyjan

longeren met 1 oog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 19:27

hallo allemaal ik heb een vraagje want ik heb hulp nodig met mijn haflingermerrie.Ze heeft maar 1 oog en tijdens het longeren kan ik haar altijd maar aan 1 kant longeren.Aan de kant waarbij ze met haar oog naar mij kijkt (waar ze wel een oog heeft).Als ik aan de andere kant wil doen draait ze zich altijd naar mij. Heb al alles geprobeert:opbouwen ,er eerst naast lopen, tegen spreken , ze aanmoedigen...
Weet er iemand nog tips hoe ik mijn paardje aan 2 kanten kan longeren want zo blijft ze wel stijf aan 1 kant.
hopelijk kan er iemand mij helpen.

Tinky12

Re: longeren met 1 oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:52

Citaat:
Probeer het eens met oogkleppen.. zo kan het paard er aan wennen dat ie alleen naar je stem moet luisteren en er dus niet ziet, misschien gaat het dan ook makkelijker de andere kant op! En gewoon heel veel blijven praten zodat ie weet dat je er bent en ook echt naar je stem gaat luisteren... Hoop dat je dr wat aan hebt!!

Veel succes Knipoog

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:57

Het is niet onmogelijk, ken verschillende poný's die nog maar 1 oog hebben en die rijden gewoon lessen mee. Gewoon opbouwen en desnoods lange lijnen proberen. Heel veel succes!:)

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 15:57

Dat met die oogkleppen zou nog wel kunnen werken inderdaad. en verder met dubbele longe longeren, dan is het voor de pony moeilijker draaien omdat je dan zowel een binnen als buitenteugel hebt.