anneliesdj schreef:O wat leuk zeg, hij heeft er echt lol van zo te zien. De knuffel is mijn favoriet, hij kijkt zo blij, leuk dat je dat zelf verzonnen hebt, hoe heb je 'm dat geleerd?
Stoer ook dat hij zo goed luisterd dat je het precies kunt timen voor de camera (ivm de timerfunctie, lijkt me niet zo makkelijk).
Mooi kun je heel makkelijk leren:
hou een snoepje voor z'n borst, als hij hem pakt, klikken en belonen. (ik [***] met een clicker
)
dit 3x doen. Daarna zeg je eerst mooi, en dan hou je het snoepje voor z'n borst.
na een paar keer, als je denkt dat hij het snapt, kun je eerst mooi vragen voordat hij z'n snoepje krijgt.
(nog een mooie foto van 'mooi')

Als hij mooi snapt kun je tegen hem aan gaan staan zoals op de knuffel-foto.
zorg wel dat je paard je vertrouwt en rustig is anders vinden ze het nog weleens eng
.
als je tegen hem aan staat vraag je mooi. (dit moet er wel goed inzitten anders kunnen ze in de war raken)
als hij het niet snapt hou je je hand op je rug met een snoepje.
Na een aantal keer kun je: 'knuffel' gaan zeggen. (dit is mijn commando, je kunt ook andere verzinnen natuurlijk!)
Menno is nu zo ver dat ik niks meer hoef te zeggen, als ik tegen hem aan sta knuffelt hij al.
Het voelt heel apart! alsof je geplet word, maar dan tegen een heerlijk warm paardenlichaam en tegen een paard waar je van houd!
Veel succes en plezier!:D