Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
desty schreef:voetje geven?
bokken?
steigeren?

desty schreef:voetje geven?
bokken?
steigeren?

Miss_Malfoy schreef:desty schreef:voetje geven?
bokken?
steigeren?
Alledrie beter niet, er is niks vervelender als een paard die deze dingen ongevraagd doet.
Meisje op stal heeft paar dagen terug paard geleerd op commando voetje geven, nu staat dat dier de hele tijd met z'n been in de lucht te hengelen.
Spaanse pas is erg mooi, en goed om de spieren wat op te rekken. Is dus ook goede training.
Ook kun je leren buigen, net zo mooi als steigeren, maar niet gevaarlijk.
En liggen, dat is ook leuk. Vooral als je niet lenig bent, scheelt weer opstappen.![]()
En kusjes geven, en dan zo dat je naar iemand wijst en kus zegt. Hebben zo zo door, en is leuk om je instructrice bv te gekken.![]()
Steigeren zou ik echt enkel en alleen doen als 100% zeker ben dat ik een paard tot z'n dood kan en wil onderhouden. Ken meer meiden die hun pony steigeren leren op bijna dezelfde hulpen als voor achterwaarts. Hoe snel denk je dat ze uit die pony gegroeid zijn? En dan word 'ie verkocht... Aan iemand die op een goede dag eens een pasje achterwaarts wil doen, nogal stevige hulpen geeft, schrikt omdat het paard omhoog komt, aan de teugels gaat hangen, en vervolgens met paard en al achterover klapt, onder het paard.
Is wel een doemscenario, maar die persoon kan er dus wel ernstige verwondingen aan overhouden.
Dus, wil je je paard leren steigeren, weet waar je aan begint.
BinkyMonster schreef:Spaanse pas vind ik erg leuk om te leren, maar kusje geven kan dus nooit onder het zadel. Liggen, als ik erop zit? Doe maar niet. En buigen? Zo ver zijn we nog niet.
Miss_Malfoy schreef:BinkyMonster schreef:Spaanse pas vind ik erg leuk om te leren, maar kusje geven kan dus nooit onder het zadel. Liggen, als ik erop zit? Doe maar niet. En buigen? Zo ver zijn we nog niet.
Tja onder het zadel is je keus ook wat beperkt.
Kusjes geven is gewoon targetten. Dus wat jij aanwijst, moet hij met z'n neus aanraken.
En vanaf je paard kun je ook dingen aanwijzen. Daar werk ik nu aan, alleen kom slachtoffers te kort.