Ik weet dus echt helemaal niet of het hier goed staat, maar dan moet je me maar even helpen
Ik doe sinds kort veel Vrijheidsdressuur met gipsy, Noujaa..
Het is eigenlijk tuigloos rijden !

Dit is wat ik tot nu toe doe :
Ik rijd eerst haar even lekker los in, Met zadel + hoofdstel + Losse band om haar nek/hals.
Dan als ze niet meer zo drukjes is, en de winterkriebels er uit zijn, Stap ik af , en doe ik het zadel er af.
Dan als ik heel lenig ben , haal ik in * voledige
* Stap, haar hoofdstel af, en leg die dan op het hek, tenslotte heb ik alleen nog maar een band om haar hals , en kan het echte werk beginnen.Dit zijn mijn regels voor haar:
* Benen vooruit, en gewicht naar achter = STOP.
* Lichaam naar voren en benen naar achter = RIJD MAAR DOOR.
* Alles draait om respect en vertrouwen, zodra gipsy er geen zin in heeft, heb ik ook geen zin om verder te trainen.
Wat ik heb geleerd van dit:
Ik heb geleerd hiervan, dat ik dresuur af en toe maar dwang vind.
Het paard MOET lopen, zoals jij het wilt.Ik zei net al, zodra gipsy geen zin heeft, stop ik ook metteen. ( Wat nog nooit is gebeurt )
Maar ik weet zeker, dat zij zonder hoofdstel en zadel, 100 % geniet, omdat zij eerder stuurloos was, En hard moest trekken, Vind ze het heerlijk om nu lekker haar eigen gemakkie te gaan.
Ik doe nu veel stap en draf om commando, door mijn gewicht, stem en benen.
Dit pikt ze heel snel op, en sinds het weekend , zijn we begonnen met sturen.
Ik naar links leunen= zij naar links.
Mijn doel? Waar wij voor gaan? Wat ik wil?
http://www.youtube.com/watch?v=IXR_SW_s ... re=related
Om het eerste deel van dit filmpje te voorkomen, en het laatste deel, veel te oefenen, en te trainen.
Dít is waar ik voor wil gaan,
Ik wil mijn eigen weg gaan, samen met gipsy.
Ik wil doen wat we beide leuk vonden, Dressuur vond ik leuk, maar heb nooit geweten of gips dat leuk vond.
Dus hier:
een nieuwe weg,
een nieuwe uitdaging.
Nieuwe tranen en een nieuwe lag,
Nieuwe dagen,
Nieuwe verlangens,
Nieuwe Tips om mee door te gaan.
Dus hier, Een nieuw begin!

Tips zijn altijd welkom!
Daaarvoor heb ik dit topic eigenlijk geopend

Ik denk dat gipsy en ik nog heel veel moeten trainen,
Nee wacht, dat weet ik zeker.
Maar hoe dan ook, we komen er!

Groetjes, en liefs.
[Giolli]!
Edit:
Denk nou niet bij de vet gerdrukte letter (
) Dat ik dressuur altijd maar dwang vind, maar zo kwam het er wel op neer, op de manier hoe gipsy en ik reden. Ze heeftt een heel lastig verleden, en ik denk gewoon dat ze dit leuker vind..
: Kijk ik weet dat jij met je gedachte bij martijn zit, maar gelieve je zinnen af te makenn
Dankjewel!