Een van de uitdrukkingen van mr Parelli is Prior and proper preperation prevents poor performance. Daarmee bedoelt hij dat als je de tijd neemt om je goed voor te bereiden het voorkomt dat je van de koude kermis thuis komt.
Marco krul (bekapper) was afgelopen zaterdag bij ons op stal.
hij constateerde dat snowdon rotstraal had en adviseerde om te gaan weken in water met soda of een afwasmachine tablet.
tja hoe ga je een paard dan bang is voor water zover krijgen om met zijn voeten in een bak met water te gaan staan?
Ik had het al eens geprobeerd in een emmer maar dat was geen succes, ook een hoefzak is (nog) geen optie want ik heb er nog geen een gevonden waar snow zijn reuze voeten in passen.
gelukkig mocht ik van de boer de bak lenen waar hij ook de koeien in zet als ze stinkpoot hebben.
Ik heb hem eerst maar eens leeg in de paddock gezet en dat was vooral met de voorbenen geen probleem! snow was zo nieuwschierig dat hij er binnen 1 seconden zelf met twee voorbenen in ging staan.
De achterbenen waren nog een beetje spannend

maar al snel stond hij zo:

Toen ben ik een paar minuten bezig geweest met de 7 games met de bak, dus circling er door heen, porcupine met voor voeten er in en met achter voeten er in etc... toen dat eigenlijk heel gemakkelijk ging besloot ik een kruiwagen water te halen en het nu maar eens met water te proberen.

hmmm dit is anders dan daarnet!

gatver dat stinkt!!
Snow in de bak krijgen met water er in was wel wat lastiger dan zonder water
maar uiteindelijk toch gelukt
voor voetjes er in

binnen 20 minuten stond hij met alle vier zijn voetjes in het water!
knappe snow!!

nog even naar de andere kant.
Toen ben ik nog een kruiwagen water gaan halen omdat er te weinig inzat voor het echt weken...

vier voetjes in het diepe water!
Uiteindelijk heb ik snow zover dat hij nu zelf de bak in loopt en gaat staan.
Knap paard is het toch
Hoelang moet hij blijven staan in het water?