Vienna als Filmpaard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NikkivanOlst

Vienna als Filmpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 11:18

:}
Vienna past zo in een hele berg films Ja
Zorro, Black Beauty, the Black Stallion, enz..

BWT, alles is ge-acteerd, en op commando, dus niet té hard schrikken Clown

DE FILM:
KLIK!

TIP:
zet je geluid hard Ja
This een lekker liedje (vind ik)

Hier vast drie screens:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Natuurlijk is alles op commando, en misbruikt ze nix, wat voor een paard zou het anders zijn? En wie weet, in een nieuwe film, bijv. Het zwarte paardje speelt Vienna wel mee ROFL

btw, wie kan raden van welke film dit nummer is?

mooney

Re: Vienna als Filmpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 21:10

Mooie gedaan, alleen ze loopt je soms een beetje omver of niet?

Het nummer is van LOTR

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:47

Leuk paardje.

Vind het alleen jammer dat ze niet echt happy erbij kijkt.
Probeer wel respect erin te houden, nu toont ze een paar keer overduidelijk geen respect voor jou.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:02

Oeh ! Valt ze je nou aan bij 1.04 ?! Koe

Ze steigert wel mooi

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 08:13

Dat idee kreeg ik dus ook Amber...ze moet duidelijk wegspringen..vind dit vrij gevaarlijk...en nu gaat ongetwijfeld komen dat dit geacteerd was, maar ik heb er me sterke twijfels bij, paard kijkt ook niet echt vrolijk om op die momenten, en duwt dr ook een paar keer bijna ondersteboven.

Lady_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 08:22

Het ziet er leuk uit, alleen heb ik af en toe (net als de mensen hierboven) het idee dat ze absoluut geen respect voor je heeft. Ze loopt soms zo over je heen!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 14:50

Behoorlijk link als je het mij vraagt. Ze raakt je nog net niet bij het stijgeren en ik zie dat ze je ook een keer omver loopt. En daarom moet je dus eerst de basis oefenen voordat de "leuke" kunstjes komen.

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 15:02

Vind wel dat je mooi doet met Vienna, ik zou het niet voor elkaar krijgen. Maar misschien iets doen aan respect?? Dan gaat misschien nog beter Lachen

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 15:05

idd soms ziet het er nogal gevaarlijk uit. Je verdient meer respect

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 15:09

Het nummer zit volgens mij deels in Requim for a dream.

Is trouwens ook een aparte maar film die je gezien moet hebben Knipoog

Gaaf wat je met je paard kunt. Idd wat opletten dat hij met steigeren niet te dichtbij je staat, hij gaat flink hoog zeg !

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 15:14

Nou meiden, mijnes heeft dr oren ook altijd naar achter hoor..

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 15:17

hej leuk hoor, maar net wat de meeste al zeggen ze heeft totaal geen respect voor je!..
En tuurlijk zo'n jong iemand als jij weet nog niet wat, wat precies in houd vindt het leuk om kunsjes met je paard te doen.
Maar hou er wel rekening mee een paard is een paard, en zal altijd boven je willen staan(rang orde), als je niet duidelijk bent, en concuqent bent met je ding, gaat dit echt fout!.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 15:33

oke even tussendoor,
ik kan je vertellen dat ze apsolut wel respect heeft...

ze misbruikt nix en ze kan al heeel veel andere oefeningen..

dus ik weet echt wel waar ik aan ben begonnen, ik zou namenlijk er niet eens overdenken om een paard te leren steigeren vóór ik respect en andere oefeningen heb.

ze is aleen een tikkie speels, zo laat ik haar ook wel eens los in de bak, en dan ren ik achter haar aan, en zij achter mij aan, en dat gaat gepaard met speelse bokken en blij steigeren, en tsja, ik ben klein mensje en zij groot paard, en dat wéét ze Knipoog

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 15:41

@ TS: Ik vind het heel knap maar een paard dat je respecteert zal je nooit aan de kant duwen.
Ik zag duidelijk in het filmpje dat dat gebeurde.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 15:45

Inderdaad, een paard met respect loopt je niet letterlijk omver.
En helaas doet jouw paardje dat wel. Dat is overduidelijk te zien in het filmpje.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:12

wauw echt weer erg mooi! Ik vind dat jullie erg overdrijven. Bij dat stukje waar hij haar 'omver loopt' vind ik het erg meevallen, het ziet er niet uit dat het paard het expres doet. Met het steigeren is het ook duidelijk te zien, dat hij haar niet probeert te raken, hij steigert gewoon zoals het hem wordt gevraagd, en daar stond ze gewoon wat te dichtbij. En mensen, het kan toch niet allemaal in een keer perfect gaan? Dat zou nog eens makkelijk zijn..

Ambervloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:18

saskiakefie schreef:
wauw echt weer erg mooi! Ik vind dat jullie erg overdrijven. Bij dat stukje waar hij haar 'omver loopt' vind ik het erg meevallen, het ziet er niet uit dat het paard het expres doet. Met het steigeren is het ook duidelijk te zien, dat hij haar niet probeert te raken, hij steigert gewoon zoals het hem wordt gevraagd, en daar stond ze gewoon wat te dichtbij. En mensen, het kan toch niet allemaal in een keer perfect gaan? Dat zou nog eens makkelijk zijn..

Vind ik ook.. Haha!
xxx

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:34

saskiakefie schreef:

Afgod

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 18:48

saskiakefie schreef:

Paarden zijn goed in spelletjes, en zeker dat soort spelletjes. Het hoeft er niet uit te zien alsof ze het expres doet, maar ze DOET het wel en dáár gaat het om!!
Als ze echt respect zou hebben voor je, zou ze je idd niet omver lopen. Mijn shet - hoe lief en klein ook - wordt 'terecht gezet' als ze me omver loopt. Elk paard waar ik mee omga trouwens, ik zet ze gewoon weer een paar passen terug. Mijn shet kan dat op 'n lichte hulp, en ze weet ook dondersgoed dat ze me niet omver moet lopen Knipoog maar als ze het doet, wordt ze uit m'n persoonlijke ruimte gezet. Klaar. Mijn ruimte, en zij moet daar niet ongevraagd binnen in komen stormen Knipoog

Ik logeer wel es bij 'n vriendin en zij heeft d'r paarden aan huis staan. Haar paard - 1.74 groot - duwde mij eerst ook gewoon opzij als hij achter z'n baasje aan wilde, en ik liet me opzij duwen. Het zag er niet opzettelijk uit, maar hij deed het wel --> geen respect voor mij. Nu laat ik me niet meer opzij duwen en heb hem maar 1 keer terug hoeven duwen, en opeens kon ie wel om me heen lopen --> wel respect..

Dus pas maar op hoor. Lachen Ik vind het er erg gaaf uit zien, dat wel, alleen ik zie hier een paard dat graag de leiding neemt en een meisje dat zich omver laat duwen. Bijna aan het eind van het filmpje duwt ze je letterlijk opzij, ik had haar persoonlijk teruggeduwd. Je hoeft niet te slaan ofzo, maar gewoon laten weten dat JIJ daar staat en dat dat JOUW plekje is en dat zij BUITEN JOUW persoonlijke ruimte moet blijven als jij haar er niet in vraagt Lachen

En tuurlijk; alles kan niet perfect gaan, dat zou makkelijk zijn, maar je moet wel altijd op blijven letten, zeker met paarden, dat je je niet omver laat lopen. Het zou mooi worden dat zij de leiding nemen Lachen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 18:52

paard heeft geen respect voor de personal space van de trainer, dat is een ding wat in dit filmpje zeer duidelijk wordt.
Verder heb je ongetwijfeld erg veel plezier met het filmpje gehad, maar vind het nogal onsamen hangend, daarbij vind ik de titel ook zeer misleidend.
Ok, het paard kan steigeren, kan een stampende pas doen, kan zitten en leert kennelijk de spaanse pas terwijl ze zit (waarom til je het been op? Als het paard de spaanse pas of pessade beheerst kan ie dat ook terwijl ie zit, gewoon zelfde commando geven)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:04

IK ga hier met ilsiie meer. Ben bang dat dit in een gevaarlijke situatie kan eindigen, hoe mooi het er ook uitziet.
Je kunt nu eenmaal niet op paards niveau spelletjes spelen, omdat het paard daar te groot en sterk voor is. Maar het lijkt wel die kant uit te gaan, waardoor een gevaarlijke situatie kan ontstaan. Hoe je het ook draait of keert, paardenspelletjes zijn per definitie bij paarden dominantie spelletjes en dat zie je in dit geval ook bij het paard en zijn houding naar TS toe.
Het is belangrijk dat spellen alleen op jouw voorwaarden worden gespeeld en met in acht neming van voldoende persoonlijke ruimte om ongelukken te voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:09

ik vond het best gevaarliijk toen je zo dichtbij stond met het steigeren, verder zag het er netjes uit maar alleen het einde niet, had het idee dat je paard een beetje boos werd en jij wat bang

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:04

haha, ik ben het echt niet met Ilsiie, 'paarden zijn goed in spelletjes' Zo denken paarden niet..
Een paard doet iets alleen als hij er nut bij heeft, een paard doet echt niet iets om je te pesten Zo werkt dat niet, je moet niet te menselijk gaan denken. Het is nou eenmaal een paard, geen mens.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:11

Tja ik ben het grootendeels met Stef eens. En wat ik ook vind, ik ben al dat gesteiger wel een beetje zat. 1 keer leuk, 2 keer ook nog wel leuk, maar daarna weet ik wel dat het paard kan steigeren.
Laatb ook eens wat simpeler of minder mooie kunstjes zien. Iedereen denkt altijd maar dat steigeren geweldig is, maar juist die kleine dingetjes doen het hem.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:19

Leuk filmpje Lachen. En mooie muziek erbij. Pas wel op dat ze je niet omver blíjft lopen. Daar moet je wel streng mee zijn.

Verder kan ze prachtig steigeren (met die benen, ooh).

Trouwens, de meeste paarden die steigeren doen dat niet met hun oortjes naar voren hoor. Ik las hier ergens dat ze 'haar oren steeds naar achteren heeft', dat is helemaal niet abnormaal en niet direct een teken van onvrede.