Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

lique schreef:veel ervaring is dan ook heel belangrijk..
Vjestagirl schreef:Wat je ook kunt doen is naar http://www.paardelarij.nl gaan, en kijken of ze daar momenteel plek hebben om jou en je paard te helpen.

Wendy schreef:Vjestagirl schreef:Wat je ook kunt doen is naar http://www.paardelarij.nl gaan, en kijken of ze daar momenteel plek hebben om jou en je paard te helpen.
Oh ja, dat zijn die lui die zowat alle signalen missen met trailerladen
Waarom zouden die zo geschikt zijn?
lautjuh85 schreef:Alleen het probleem is, hij vlucht niet, maar vecht! En dat beangstigd mij. Het is gewoon gevaarlijk. Je moet echt opzij springen.
Wendy schreef:lique schreef:veel ervaring is dan ook heel belangrijk..
Helaas is dat niet voldoende. Je moet echt de juiste persoon treffen. Hoeveel ervaring die heeft is eigenlijk minder belangrijk, maar wel dat die persoon ervaring heeft met het type paard wat jij hebt.
Ik heb er helaas genoeg mensen bij gehad die genoeg ervaring zouden hebben, maar echt geen idee hadden wat ze met dat paard van mij aan moesten. Was gewoon te veel paard voor ze.
Gelukkig heb ik iemand getroffen die het wel kon en het mij ook nog eens uit kon leggen... maar het is wel lastig.

nicole288 schreef:Het lijkt mij dat je precies niet opzij moet springen, anders werkt het averechts en wint hij. Dus of voorkomen dat het zover komt of zorgen dat hij voor jou terug gaat ipv andersom. Lijkt me werk voor iemand met veel ervaring, niet iets om zelf je eerste project van te maken.
MSophie schreef:Nou ik vind Longeren gewoon geen NH.. Mijn pony doet wel circling game maar longeren klinkt bij mij je paard aantouw en rondjes laten lopen voor langer dan 2 rondjes.. ik doe 2 rondjes circling en dan want anders en omwisselen etc.. of iets anders doen..
waarom geen dvd want kan best zijn dat iemand verkeerd is begonnen en dan kan zo dvd verekte handig zijn !

Ik doe alles op lichaamstaal en zorg voor veel afwisseling. Anders heeft het imo ook geen nut 

Cynthiaaapje schreef:Ik ben niet zo'n fan van Monty, maar veel meer van Emiel Voest en Parelli.. Monty heeft dingen waarvan ik denk over moet dat wel zo? (zoals de Bokstopper, touwtje over het tandvlees heen die aantrekt als je paard bokt? nou sorry hoor..) Ik zou me eens wat meer verdiepen in de andere NH-methodes..