[AR] Verplaatsen zitbankje tweewieler

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

b485

Verplaatsen zitbankje tweewieler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 12:26

Hey allemaal,

Ik heb momenteel een tweewieler waar ik heel tevreden van ben. Alleen is het niet echt mogelijk om de balans eenvoudig te regelen. Als ik alleen ben, ligt de wagen goed in balans, maar als er dan iemand mee gaat, niet meer.

Kan er iemand mij uitleggen, of met detail foto's tonen hoe het bij jullie mogelijk is om de balans te regelen? Zodat ik mijn lasser aan het werk kan zetten om de boel te hermaken.

Zelf had ik ook al een beetje gedacht aan het systeem van een autozetel (van de voorste zetels). Iemand daar ervaring mee?

Bedankt

Babs

SuSEQ

Re: Verplaatsen zitbankje tweewieler

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:24

Heb je foto's van de kar?

Bij oudere karren wordt het evenwicht geregeld met een zwengel, waarbij de zitting op een wormwiel kan verschuiven. Als je je kar daarvoor moet aanpassen, kan dat een behoorlijk karwei worden. Daarom is een niet-dynamische aanpassing van de balans misschien eenvoudiger.

Groeten, SuSEQ

b485

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 16:27

Hier een foto van de kar:
Afbeelding

Ik wou nu bekijken of het kan gemaakt worden dat de balans beter kan geregeld worden, want ik was toch van plan om hem een ander kleurtje te laten geven.

Nu kan de balans versteld worden door de bomen te draaien. Daar zit namelijk een knik in waardoor je de balans kan aanpassen, maar dit is een pruts werk, en niet praktisch: bouten los draaien, bomen draaien zoals gewenst (zien dat beiden gelijk zitten), bouten vast draaien, pony in spannen, een ritje maken, bouten losdraaien, bomen draaien om bij te stellen, ...

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 16:29

Het systeem autozetel kan wel helpen, maar dan zit je wel weer hoger. En ik heb de indruk dat deze kar al best hoog is...

Groeten, SuSEQ

heck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 21:45

je hoeft niet speciaal een auto stoel te gebruiken
je kan ook alleen het schuif mechanisme er van gebruiken en onder je betaande bank monteren

groetjes maarten

b485

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 21:57

Heck: dat was ook het idee.
Iemand die daar ervaring mee heeft, met het systeem van een autozetel?
Iemand nog andere ideeën? of voorbeelden van systemen?

Even nog een foto waarin de pony ingespannen staat. Wat denken jullie over het plaatje? Gaat de bokhoogte niet te hoog worden?

Afbeelding

b485

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 15:31

Iemand nog een idee? Wil er binnenkort aan beginnen en kan nog wel enkele ideën gebruiken.