haflingerkunstjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

drafbalk

haflingerkunstjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 09:58

hallo,
ja, wij hebben een haflinger gekregen Haha!
ze is keeeeei lief, en toen we haar uit de trailer haalden, en in de binnenbak zette om ff haar benen te strekken, was ze kei rustig.
als je haar roept komt ze ook naar je toe(2 van de 3 keer).
toen ik langs haar liep en haar riep, volgt ze je ook tot op de voet, en als je even haar halster pakt om haar in draf te leiden, en het halster daarna weer los laat draaft ze lekker achter je aan. maar ze kan wel snel afgeleid zijn, maar dat komt volgensmij ook door al het nieuwe en ze moet ook nog gaan wennen aan alles. maar, voordat we weer van onderwerp dwalen Cool , ik wil haar graag na een tijdje kunstjes gaan leren.
ik vind het leren liggen ook wel leuk, of vrijheidsdressuur\horsemanship. en hoe leer je dat? en hoelang duurt het ongeveer?
alvast bedankt Pling

marijne

Re: haflingerkunstjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 15:59

Hee!

Ik denk dat dit wel interresant voor je is :

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=21&t=343043

Ik hoop dat je er wat aan hebt! Haha! Het is echt goed voor de band met je paar dit soort dingen (vind ik dan!) en het is weer eens wat anders! Knipoog

Alvast veel suc6 en natuurlijk heel veel plezier met je hafje!

Groetjes! Haha!

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 16:25

bedankt, ik zal er morgen of zo aan beginnen

Amandaa_Ted

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 17:51

Nog nooit overna gedacht vrijheids dressuur! Lachen

wel leuk! Ga ik ook wel een keertje proberen!:P

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:25

Je hebt het paardje net, ik zou haar eerst laten wennen en dingen laten doen die ze kent voordat ik haar nieuwe kunstjes ging leren. Ze moet misschien best even wennen en je hebt kans dat je het dan overhaast en dan kan je weer opnieuw beginnen...

Maar veel plezier met je paardje!

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 17:12

eilleen333 schreef:
Je hebt het paardje net, ik zou haar eerst laten wennen en dingen laten doen die ze kent voordat ik haar nieuwe kunstjes ging leren. Ze moet misschien best even wennen en je hebt kans dat je het dan overhaast en dan kan je weer opnieuw beginnen...

Maar veel plezier met je paardje!

drafbalk schreef:
hallo,
ik wil haar graag na een tijdje kunstjes gaan leren.
ik vind het leren liggen ook wel leuk, of vrijheidsdressuur\horsemanship. en hoe leer je dat? en hoelang duurt het ongeveer?
alvast bedankt Pling

Na een tijdje...
Ik denk dat ze dat al wel snapt, heeft ze er ook in staan!
Verder zou het wel leuk zijn ja!
Maar probeer het wel in 1 keer goed te doen, wan aanleren gata makkelijker dan afleren!
De haf waar ik op rij kan ook vrijheidsdressuur, heel leuk, dan zit ik erop, en laat ik hem knielen!

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 18:47

Nog lang niet aan beginnen kunstjes leren.
Eerst de gewone dingen en wennen aan elkaar.
Heb ooit zo'n pony gekocht ie op commando ging liggen voor een snoepje.
Beestje was zo braaf en dus ook verward dat ie elke keer ging liggen als de ruiter op wilde stappen.
Zie en dat was zo lastig,toen is ie verkocht Boos! .
Niet doen dus,pas als je je dier door en door kent en iemand jouw helpt met ervaring.
Ben je zo een paar jaar verder.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 10:36

sieger95 schreef:
Na een tijdje...
Ik denk dat ze dat al wel snapt, heeft ze er ook in staan!
Verder zou het wel leuk zijn ja!
Maar probeer het wel in 1 keer goed te doen, wan aanleren gata makkelijker dan afleren!
De haf waar ik op rij kan ook vrijheidsdressuur, heel leuk, dan zit ik erop, en laat ik hem knielen!

Oops, overheen gelezen Bloos .

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 14:07

Hey!

Allemaal van die bijzonderen dingen leren heeft eigenlijk geen bepaalde tijdsduur.. Als je paard het allemaal makkelijk oppakt, kan het heel snel gaan! Als hij niet de slimste is, duurt het waarschijnlijk wat langer ;) Veel plezier met je haflinger! Zelf heb ik BTW ook bijna een haflinger, ben hard aan het sparen, verzorg hem nu gelukkig al bijn drie jaar, mag er alles mee! :P Is de pony van mijn moeders beste vriendin, ze heeft nu een nieuwe dus kan niet lang meer duren:P

Hier is SHILAS (nu alleen rijden, VDfotos heb ik nu niet geplaatst;))

http://94.100.113.23/425800001-42585000 ... _AiMq.jpeg
Spaanse pas in draf :)
http://94.100.113.45/425800001-42585000 ... _hRTi.jpeg
Verzameld galopperen.
http://85.17.121.38/425800001-425850000 ... _l0UC.jpeg
Alweer de Pas in draf!
http://94.100.113.24/425800001-42585000 ... _3ogo.jpeg
Dan nu toch 1 foto van de Spaanse Pas in stap :P
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-12-08 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's --> links.

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 18:19

bedankt, oke ik heb geduld ( hoop ik hihi)
srry dat ik zo laat had gereageerd, was bezig met huiswerk Boos!
maar oke ik wacht...
verder nog bedankt voor de tips

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:45

HA --> VD.

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 16:00

oeps, srry voor dat tekentje - Boos!
het moest deze zijn = Verdrietig

nogmaals erg sorry

Jamie_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:18

hallo,
ik ben mijn haflinger vrijheids dressuur aan het leren maar hij weet waarik mijn snoepjes houd en hij heeft alleen mar intressen in de wortels en niet in het leren wat kan ik daar aan doen en als hij is mijn zak probeert te komen moet ik hem dan straffen met een klein tikje op zijn neus en 'nee!' luid en duidelijk te zeggen en als hij daar niet op reageert wat moet ik dan doen? zou iemand mijn hiermee kunnen helpen?
J.

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 20:02

haha wie stelt nu de vragen nee grapje Tong uitsteken
maar je zou inderdaad een tik op zijn neus kunnen geven en HO roepen. als hij dan niet luistert misschien ff met de zweep een tikje op de hals. of je doet gewoon geen snoepjes in je zak. dat was ook bij mij. als je zegt longeren en dan ho dan komt ze meteen naar me toe om in je zakken te snuffelen. haha maar ik hoop dat het lukt.

Jamie_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:42

ja ik heb het al geprobeerd een tik op de neus maar hij plijft door gaan je kan we een uur bezig zijn hij is erg hard leers hij heeft ee beetje voernijt dat komt door waar hij eerst stond maar dat probeer ik hem dus afteleren maar het lukt niet als blijf ik door gaan met tikjes op de neus en ho of nee de roepen hij blijft door gaan ook als heb je net een snoepje gegeven hij wilt meer maar wat kan ik daar aan doen dat hij geen intressen toont aan snoepjes of worteltjes?? want al wil ik hem uit de wei halen hij bijt me soms omdat hij snoep of een wortel wil maar wat kan ik er aan doen??? ik heb ook al aan mensen op stal gevraagt en ik heb alles geprobeert maar niks help hij is nu 3 1/2 jaar dus kan het nog over gaan???
J.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:18

Jamie_S schreef:
ja ik heb het al geprobeerd een tik op de neus maar hij plijft door gaan je kan we een uur bezig zijn hij is erg hard leers hij heeft ee beetje voernijt dat komt door waar hij eerst stond maar dat probeer ik hem dus afteleren maar het lukt niet als blijf ik door gaan met tikjes op de neus en ho of nee de roepen hij blijft door gaan ook als heb je net een snoepje gegeven hij wilt meer maar wat kan ik daar aan doen dat hij geen intressen toont aan snoepjes of worteltjes?? want al wil ik hem uit de wei halen hij bijt me soms omdat hij snoep of een wortel wil maar wat kan ik er aan doen??? ik heb ook al aan mensen op stal gevraagt en ik heb alles geprobeert maar niks help hij is nu 3 1/2 jaar dus kan het nog over gaan???
J.

Het beste idee is gewoon geen snoepjes meer geven! Een een 'tikje' met de zweep is al helemaal niet verstandig, mits hij dan de zweep gaat zien als een strafmiddel.. Voedernijd is af te leren maar dat leer je niet af door hem eerst te belonen en natijd opeens een tik te geven op zijn neus..... Vooral het belonen op verkeerde momenten van vrijheidsdressuur heeft nadelen!!!