Vrijheidsdressuur oefenen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LauraLala

Vrijheidsdressuur oefenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 22:37

Ik heb even een paar tips nodig en adviezen Clown
Ik heb verder geen ervaring met vrijheidsdressuur of iets op dat gebied maar ik rijd (af en toe) op een paard dat artrose heeft en soms heeft hij goede dagen en dan weer slechte dagen dat hij gewoon zo erg kreupelt. dus ik dacht misschien is het wel leuk om vrijheidsdressuur met hem te gaan doen of iets op dat gebied want hij wel echt graag voor je werken. Bloos

Heeft iemand misschien tips of dingetjes waar ik mee kan beginnen of om hem te leren?
Alvast bedankt Clown

TurdusMerula

Re: Vrijheidsdressuur oefenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 22:39

Bedenk je wel dat je met vrijheidsdressuur/bepaalde trucjes het paard ook flink kunt belasten. Knipoog
Toch is er inderdaad genoeg te doen, goed dat je daar over denkt.

Een aanrader vind ik zelf het boek van Inge Teblick, staat een hoop in. Sommige dingen eigenlijk heel vanzelfsprekend, maar altijd goed om er je gedachten even over te laten gaan. Site is ook leuk van haar.
Clickertraining werkt ook fijn, vind ik, kun je en hoop kanten mee op. Lachen

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 22:41

Misschien even de zoekfunctie gebruiken, hier zijn al veel topics over.

LauraLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 22:42

TurdusMerula schreef:
Bedenk je wel dat je met vrijheidsdressuur/bepaalde trucjes het paard ook flink kunt belasten. Knipoog
Toch is er inderdaad genoeg te doen, goed dat je daar over denkt.

Een aanrader vind ik zelf het boek van Inge Teblick, staat een hoop in. Sommige dingen eigenlijk heel vanzelfsprekend, maar altijd goed om er je gedachten even over te laten gaan. Site is ook leuk van haar.
Clickertraining werkt ook fijn, vind ik, kun je en hoop kanten mee op. Lachen

Ik wou ook geen belastende oefenen met hem gaan doen, maar gewoon kleine dingetjes Knipoog
Ah ga eens kijken of dat boek ook in de bieb te verkijgen is en heb je misschien die site voor mij?
z'n clicker training werkt toch hetzelfde als bij honden zegmaar Clown

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 22:45

Clickertraining is een vorm van trainen die niet specifiek voor paarden geld, maar wel erg goed werkt daarvoor, dus is idd hetzelfde.
De website is gewoon ingeteblick.be, daar kon je zelf ook wel achter komen. Knipoog

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 22:51